سیستان وبلوچستان

فرهنگ بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی نهادینه می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از عزم جدی ادارات مربوطه برای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ بهداشتی در بین مراکز عرضه مواد غذایی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،مهدی طباطبایی در جلسه مشترک با تعزیرات حکومتی استان، اظهار کرد: همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و احتمال خطر بروز و شیوع انواع بیماری‌ها از آن سوی مرزها نقش نظارت‌ها و پیشگیری را در عرصه سلامت استان چشمگیرتر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران تعزیرات حکومتی استان ابراز امیدواری کرد: با نظارت‌های دقیق بر شیوه کار اصناف و مراکز عرضه مواد غذایی هر روز شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در استان باشیم.

وی ادامه داد: حوزه سلامت با چالش‌های فراوانی روبه رو است که مشارکت و همدلی نهادها در ارتقاء سلامت مردم تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته هر ماه جلسات نظارتی با مدیران شبکه‌های شهرستان‌ها و تعزیرات شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

سید مرتضی مدنی فدکی خاطرنشان کرد: اگر همه نهادهای مرتبط با سلامت به وظایف ذاتی خود عمل کنند قطعا مشکلات یک شهر در حوزه بهداشت و درمان و غذا و دارو برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف همه ما در تعزیرات حکومتی و دست اندرکاران عرصه سلامت، نهادینه کردن فرهنگ بهداشتی قبل از اعمال قانون برای فروشندگان مواد غذایی است ولی اگر این راهکار تاثیری در رفتار متخلفین نداشت با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار