تلاش حزب حاکم اسپانیا برای تضمین حمایت سوسیالیست ها از لایحه بودجه

حزب حاکم مردمی اسپانیا به منظور تضمین حمایت حزب سوسیالیست از لایحه بودجه، برای این حزب پیش شرط تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال پاییس، رهبران حزب مردمی اعتقاد دارند موفقیت راخوی برای رسیدن به مقام نخست وزیری و تشکیل دولت با مساعدت سوسیالیست ها، اگر در ادامه بر سر مسائل مهمی مانند تصویب لایحه بودجه سال 2017 با مشکل روبرو شود و حمایت پارلمانی کافی را برای آن نداشته باشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

در واقع حزب مردمی اسپانیا که در ماه های گذشته به طور دائم حمایت یا مساعدت حزب سوسیالیست برای تشکیل دولت راخوی را خواستار شده است، اکنون تاکید دارد که این حمایت صرف تشکیل دولت کافی نیست و باید توافقنامه ای برای ثبات دولت آینده مبتنی بر تعهد سوسیالیست ها به حمایت از برخی طرح ها و لوایح از جمله لایحه بودجه دو سال آینده، حاصل شود.

برخی اعضای حزب مردمی حتی ضرب الاجل نیز برای رسیدن به این توافق تعیین کرده اند و هفته پایانی ماه اکتبر را برای این منظور پیشنهاد داده اند.

سخنگوی پارلمانی حزب مردمی در این زمینه تصریح کرد: رای ممتنع حزب سوسیالیست نباید فقط 'راهبردی' باشد بلکه باید استفاده هم داشته باشد به این معنی که این رای ممتنع با حمایت سوسیالیست ها از لایحه بودجه تکمیل شود.

رهبر حزب شهروندان هم اظهار امیدواری کرده که حزب مردمی با گذاشتن پیش شرط برای سوسیالیست ها، احتمال رای ممتنع آنها را منتفی نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار