اصفهان؛

وجود 80 هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: 80 هزار هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که 23 هزار هکتار آن در شهر اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت  در بیست چهارمین نشست تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور، اظهار کرد: 80 هزار هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که 23 هزار هکتار آن در شهر اصفهان است.

وی افزود: 4 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان شناسایی‌ شده است، 2 هزار و 153 هکتار از این محدوده به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید که با پیوست منطقه خوراسگان به اصفهان به 2 هزار و 270 هکتار افزایش‌ یافته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بافت‌های فرسوده با بسترهایی همچون تاریخی و کارخانه‌هایی مثل کارخانه ریس باف در تمامی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان وجود دارند.

وی تأکید کرد: توسعه درون‌زا مورد توجه مدیریت شهری و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان قرار گرفته است، به‌ طوری‌ که میدان امام عل(ع)، مرمت پل‌ها و حمام‌های تاریخی، مناره‌ها و عصارخانه‌ها نمونه خوبی از این نوع توسعه در شهر اصفهان هستند.

صمصام‌شریعت به نوسازی بافت فرسوده همت‌آباد اشاره و خاطر نشان کرد: نوسازی و بهسازی 2 هکتار از محله همت‌آباد اصفهان آغاز شده تا به بافت استاندارد شهری با خدمات کامل تبدیل شود.

وی ادامه داد: در این منطقه برای ساکنانش بابت هر زمین یا ملک 25 میلیون تومان ودیعه و 50 میلیون تومان وام با سود معقول بانکی در نظر گرفته‌ شده تا سرپناه مناسبی برای خود تأمین کنند و بازسازی آن به پایان برسد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان تأکید کرد: طرح‌های موفقی از جمله پیاده راه کردن چهارباغ در حال اجرا است که در زمینه جذب گردشگر هم بسیار موفق بوده است.

وی ابراز کرد: پیاده راه‌سازی چهارباغ و مرمت کاخ‌هایی که در زمان قاجار تخریب‌ شده‌اند در حال انجام است که به عنوان مثال می‌توان به بازسازی کاخ جهان‌نما که در محدوده دولت‌خانه صفوی واقع است، اشاره کرد.

صمصام شریعت در پایان گفت: محدوده این دولت‌خانه از میدان امام علی(ع) شروع‌ شده که از آنجا به چهارباغ عباسی ادامه خواهد داشت و سرانجام به سی‌وسه‌پل خواهد رسید که در دستور کار برای پیاده راه شدن است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.