کمک بین المللی 15 میلیارد دلاری به افغانستان

کمک کنندگان بین المللی روز چهارشنبه وعده دادند که طی چهار سال آینده، 15.2 میلیارد دلار به افغانستان کمک می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، 'نیون میمیکا' کمیسر توسعه بین المللی اتحادیه اروپا گفت ما متعهد به پرداخت رقم قابل توجه 15.2 میلیارد دلار به افغانستان شدیم.

بر اساس این گزارش، افغانستان نیز در ازای این کمک متعهد به اجرای اصلاحاتی در زمینه فساد مالی و حقوق بشر و بازگرداندن سریع مهاجران افغان از کشورهای اروپایی است.

'اشرف غنی' رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس کمک کنندگان بین المللی به این کشور در بروکسل گفت، افغانستان در زمینه اقتصاد، مبارزه با فساد و رعایت حقوق بشر پیشرفت کرده است اما، برای پیگیری و تکمیل آن به حمایت بین المللی نیاز دارد.

وی افزود، افغان ها می توانند صلح کنند، ما صلح خواهیم کرد، ما به سیاست های سازنده متعهد هستیم.

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس از طالبان خواست با کابل صلح کند و به 'گلبدالدین حکمتیار' جنگسالار افغان تاسی کنند که با دولت افغانستان توافقنامه صلح امضا کرد.

'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت، اعضای این اتحادیه 1.2 میلیارد یورو(1.5 میلیارد دلار) در سال به افغانستان کمک خواهند کرد. 

بر اساس این گزارش، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود یک سوم مجموع کمک های بین المللی به افغانستان را تامین می کنند. ژاپن پس از آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

افغانستان در روزهای گذشته شاهد موج جدید درگیری طالبان و نیروهای افغان در قندوز بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار