بان کی مون: خشونت در افغانستان مانع از پیشرفت این کشور می‌شود/ کری: طالبان پیمان صلح آبرومندانه‌ای را با کابل امضا کند

یازدهمین کنفرانس طرف‌های کمک کننده به افغانستان در بروکسل آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد:‌بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در سخنرانی خود در یازدهمین کنفرانس طرف‌های کمک کننده به افغانستان که با مشارکت هفتاد کشور و سی سازمان بین المللی در بروکسل برگزار می‌شود، گفت: برنامه اصلاحاتی که افغانستان تصویب کرد، نمونه خوب و اولویتی برای جامعه بین المللی است. خشونت‌ها در افغانستان و اختلافات داخلی مانع از تحقق توسعه در این کشور می‌شود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نیز از طالبان در افغانستان خواست پیمان صلح «آبرومندانه‌ای» با دولت افغانستان امضا کند. 

وی در سخنرانی خود در یازدهمین کنفرانس طرف‌های کمک کننده به افغانستان، گفت: اتحادیه اروپا همچنان شریک مهمی در کمک به پیشرفت افغانستان است. در برابر دستاوردهایی که در افغانستان به لطف همکاری‌های بین المللی داشتیم، بسیار خوشبین هستم. میزان خشونت‌ها در افغانستان از زمانی که ما در کنترل امنیت در این کشور مشارکت کردیم، حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

وزیر خارجه آمریکا افزود: برگزاری این کنفرانس به نوبه خود نشانه پیشرفت‌های ملموسی است که افغانستان در همه زمینه‌های مهم داشته است. نمی‌توانیم به یک گروه مسلح کوچک اجازه دهیم تا سرنوشت یک کشور مانند افغانستان را تعیین کند. امروز کمتر از ده هزار سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند و ارتش افغانستان به خوبی آموزش دیده و توانمند و قوی شده است. 

کری اضافه کرد: طالبان برای مقابله با دولت افغانستان تلاش می‌کند، اما مشروعیتی در این کشور ندارد. ما ملت افغانستان را تنها نخواهیم گذاشت و می‌دانیم که ماموریت در این کشور آسان نیست و جامعه جهانی باید به حمایت از آن ادامه دهد. جامعه جهانی به برداشتن گام‌هایی برای کمک به برقراری ثبات در افغانستان پایبند است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
امریکا دشمن تمام مردم جهان است امریکا به مردم خودش هم رحم نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
خفه شو مردک احمق یمن مردم تو خون خودشون غرق شدن شهرک های شیعه نشین سوریه رو هر روز می کوبن چرا پیگیری نمی کنید
France
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
بسم ا...
«یک کلمه هم از مادر عروس بشنوید»
الحمدا...
آخرین اخبار