مس در برابر جم با حواس جمع بازی کند

عصر روز جمعه یکی از اولین‌ها برای مس کرمان رقم می‌خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین بازی مس برابر حریفی به نام نفت پارس جنوبی جم، تیمی از جزیره عسلویه که تاکنون تیم مس هیچ سابقه‌ی بازی با تیم‌های این منطقه نداشته است.

همین اولین‌ها سبب می‌شود که تیم پارس جم برای هواداران مس بسیار ناشناخته باشد و این تیم که اولین حضور خود در رقابت‌های لیگ یک را تجربه می‌کند، وضعیتی مبهم تا پیش از بازی عصر جمعه در ذهنیت کرمانی‌ها داشته باشد.

البته پارسی‌ها برخلاف کم‌سابقگی خود در فوتبال ایران، از نظر درآمدی و بودجه یکی از تیم‌های دست به نقد لیگ یک فوتبال ایران در این فصل بودند و یکی از تیم‌هایی است که حداقل در این فصل از بازی‌های لیگ یک کمتر به مشکل مالی می‌خورد.

نقطه اشتراک پارس و مس در این است که هر دو تیم برروی نیمکت مربیانی دارند که همواره در تیم‌های لیگ برتری مشغول به فعالیت بودند و برای اولین بار مزه سخت لیگ یک را زیر دندان می‌چشند.

مهدی تارتار همانند منصور ابراهیم‌زاده ترجیح داد در لیگ این فصل رقابت‌های دسته اول را تجربه کند.

البته تارتار در لیگ یک نیز دست از اصول خود برنداشته است و پارس با هدایت او یکی از تیم‌هایی است که بازی سفت و سخت و درگیرانه را خیلی خوب نمایش می‌دهد.

نتایج تیم پارس در هشت هفته‌ی گذشته نیز این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند که این تیم خیلی کم گل‌میزند و در مقابل خیلی کم گل می‌خورد و این یعنی مس برای باز کردن قفل دروازه‌ی پارس، علاوه بر اینکه باید مراقب ضد حملات این تیم باشد، کاملا با حوصله به فکر باز کردن دفاع چغر این تیم از راه‌های مختلف باشد.

سه پیروزی یک بر صفر، و سه تساوی صفر بر صفر و البته یک تساوی یک بر یک و یک باخت دو بر صفر سبب شده است، بهترین خط دفاع لیگ یک تا این هفته با سه گل خورده در اختیار پارس جنوبی باشد و البته این تیم با تنها چهار گل زده یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ این فصل تا بدین جا را در کارنامه دارد.

آمار این تیم به شدت مس فصل قبل را در دور رفت متبادر ذهن هواداران تیم کرمانی می‌کند!!

در حالی که این آمار حکم به تساوی صفر بر صفر این بازی می‌دهد! اما در بازی‌های هفته‌ی گذشته فیروز کریمی به خوبی راه باز کردن این خط دفاع فشرده را نشان داد.

در بازی هفته‌ی قبل اکسین البرز و پارس جنوبی، فیروز کریمی برای باز کردن این دفاع فشرده و محکم ریسک بزرگی کرد و با عقب نگه داشتن تیم خود سبب شد که پارسی‌ها عملا از لاک دفاعی و تمرکز در زمین خودی خارج شوند.

تیم اکسین به نوعی توپ را به پارسی‌ها داد و در مقابل در دقایق حساس بازی، نیمه زمین پارسی‌ها را گرفت و با همین حربه موفق شد دو گل را در ورزشگاه پارس به آن‌ها هدیه دهد.


مسلما کادر فنی تیم مس نیز که فیلم این بازی را مشاهده کرده‌اند، به خوبی راه‌های باز کردن خط دفاع پارس را آنالیز کرده‌اند و از همین رو اگر دید که در شروع بازی مس خیلی میل به حمله نداشت تعجب نکنید...! اما ب هرشکل با وجود غیبت مهدی دغاغله بهترین گلزن مس، باید منتظر ضربه کاری مس در این بازی باید باشیم.

البته در آن بازی ریسکی تیم اکسین، درخشش ارشاد یوسفی در درون دروازه این تیم بسیار در چشم بود و اگر مس به این شکل قصد باز کردن دفاع فشرده پارس را دارد باید در حفظ دروازه‌ی خود کمال دقت را داشته باشد.

جالب اینکه هر دو گل تیم اکسین هم از حرکت در سمت چپ خط دفاعی تیم پارس به دست آمد یعنی جایی که این منطقه با حرکات تیکدری و پوشش‌های زینال‌خیری نقطه قوت مس در بازی‌های قبل مس بود و این درصد گلزنی مس را می‌تواند افزایش دهد.

چهره‌های شاخص تیم پارس بازیکنانی مثل خمیسی، میثم آقایی وسجاد فیض‌الهی هستند و هرچند این تیم ستاره‌ی بزرگ آنچنانی ندارد اما تیمی بسیار باانگیزه و جنگنده در اختیار دارد.

این تیم که بیشتر در فوتبال ساحلی نام شناخته شده‌ای دارد و قرار است پیش از بازی با مس در یک بازی دوستانه برابر پرسپولیس نیز به میدان برود، از سال 89در رقابت‌های دسته دوم کشور حاضر بود و پارسال با هدایت مهدی پاشازاده موفق شد به لیگ یک صعود داشته باشد و آنقدر بنیه مالی خوب و امکانات دارد که حتی بلندپروازی لیگ برتر را نیز در سر داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مس ، کرمان ، بازی ، جم ، حواس جمع ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار