زاهدان؛

وجود 3 بوستان‌ ترافیک در سیستان و بلوچستان

3 بوستان ترافیکی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 3 بوستان ترافیکی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار راه‌اندازی شده است.

تیمور باقری افزود: یکی از دلایل وقوع حوادث رانندگی برای کودکان و نوجوانان، عدم اطلاع و مهارت آنان در مقابله با حوادث ترافیکی است، از این رو گنجاندن آموزش‌های ایمنی و ترافیکی در برنامه آموزشی آنها یکی از موثرترین راه‌های بالا بردن سطح آگاهی در خانواده‌هاست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله با آغاز سال تحصیلی و با مشارکت آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی بوستان‌های ترافیکی استان که با هدف آموزش به دانش‌آموزان، افزایش فرهنگ ایمنی در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  احداث شده بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به وجود 3 بوستان ترافیکی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی‌ دانش‌آموزان برنامه‌ریزی لازم برای ایمن سازی فیزیکی 25 مدرسه با نصب علائم هشدار دهنده و همچنین 50 مدرسه برای ایمن سازی نرم افزاری با توزیع اقلام و تجهیزات آموزشی در مدارس حاشیه راه‌ها صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایجاد ایمنی برای دانش آموزان در حمل و نقل جاده‌ای را امری ضروری دانست.

وی گفت: در راستای ایمنی کاربران جاده‌ای خصوصا دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها این اداره‌کل در کنار توزیع اقلام ترافیکی، اقدام به ساخت 5 پل عابر پیاده به همراه ایمن سازی 4 پل آبرو به عنوان زیر گذر کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار