یاسوج؛

همکاری نکردن دستگاه ها دراطفای حریق مراتع و جنگل ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیشتر دستگاه ها در مواقع آتش سوزی هیچ کمک و همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ندارند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهشتی فر در بازدید از طرح های مشارکتی تنگ سرخ یاسوج (کشت گیاهان دارویی) بر ضرورت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی توسط همه مردم، دستگاه ها و مسئولان استان تأکید کرد و افزود: به جز تعدادی اندک، دیگر دستگاه ها در مواقع آتش سوزی هیچ همکاری با این اداره کل ندارند.

وی مراتع و جنگل های استان را ظرفیت بزرگ و مؤثری در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: وجود همین مراتع بکر و زیبای استان ، سالانه میلیون ها گردشگر را جذب خود می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به طرح های مشارکتی تنگ سرخ یاسوج (کشت گیاهان دارویی) گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در این منطقه باعث شده است استان ما یکی از استان های پیشگام در این حوزه باشد .

بهشتی فر با اشاره به استقبال خوب مردم استان از کشت گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ یاسوج افزود: این اقدام علاوه بر فراهم آوردن زمینه مشارکت مردم، در کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی نیز تأثیر خوبی داشته است.

وی اجرای طرح کاشت بادام تلخ با مشارکت مردم در سه ماهه اخیر در استان را از دیگراقدامات این اداره کل در راستای حفاظت از منابع طبیعی بیان کرد و گفت : اجرای این طرح ها علاوه بر درآمدزایی بالا برای بهره برداران در کاهش فرسایش های آبی و خاکی تأثیری چشمگیر داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ظرفیت مطلوب جنگلی و مرتعی استان گفت : حدود 18 درصد از جنگل های زاگرس در کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد .

بهشتی فر با بیان اینکه 85درصد از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل داده است افزود: باید با همکاری و مشارکت همه مردم و دستگاه ها در حفظ و نگهداری از این ظرفیت کوشا باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.