یاسوج؛

نشست یک هیات تجاری و سرمایه گذاری کره جنوبی با مسئولان استان

هیات اقتصادی کشور کره با سفر به یاسوج و نشست با مسئولان کهگیلویه وبویر احمد فرصت های سرمایه گذاری در این استان را در زمینه های مختلف بررسی کرد

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی این استان بویژه در بخش آب گفت: این استان آماده جذب سرمایه گذاران خارجی است.

علی داودی مهر اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت و مساحت کشور، 20 درصد نفت و گاز، 10 درصد منابع آب و هشت درصد جنگلهای کشور، ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.

وی افزود: بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در این استان وجود دارد و مدیران ارشد کشوری و استانی بر استقبال و همکاری نزدیک با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید دارند.

وی به وجود چند طرح بزرگ و مهم آبی مانند سد تنگ سرخ و سد آبریز با هدف تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و تولید برق به عنوان بخشی از ظرفیت های جذب سرمایه گذاری خارجی این استان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده و 350 روستای این مسیر از سد کوثر اشاره کرد و افزود: زمینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و اطمینان از بازگشت سرمایه درسطح این استان وجود دارد.

داودی مهر گفت: آماده همکاری و ایجاد ارتباط های درون استانی و ملی برای دستیابی سریع تر و بیشتر به تفاهم و رسیدن به نتیجه مشترک با سرمایه گذاران خارجی هستیم.

وی ضمن برشمردن دیگر فرصتها و زمینه های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویر احمد گفت: این استان در تولید گیاهان دارویی، انرژی های بادی و خورشیدی و همچنین در بخش آب و اجرای طرح های سدسازی و آبرسانی ظرفیت بالایی دارد و آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان با وجود قرار گرفتن در فهرست استانهای کمتر توسعه یافته، اما بسیار غنی است و اشباع نبودن زمینه های سرمایه گذاری در این استان، یک فرصت بی نظیر است.

نمایندگان شرکت های خارجی در این نشست با مسئولان اجرایی و اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد درباره راهکارهای تقویت همکاری و انعقاد قرارداد بحث وتبادل نظر کردند.

این نشست بین نمایندگان یک هیات تجاری و سرمایه گذاری کره جنوبی با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، رئیس اتاق بازرگانی، مشاور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، جهادکشاورزی و اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندگان شرکت های کره ای در این نشست برای همکاری در زمینه آموزش تجارت، سرمایه گذاری، آوردن سرمایه گذاران مختلف، سد سازی و انرژی های خورشیدی در کهگیلویه و بویر احمد اعلام آمادگی کردند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.