قزوین؛

اجرای طرح محب در 45 محله قزوین

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 45 محله با 9 گروه فوریتی زیر پوشش طرح محب است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمدحسن نادری‌ در حاشیه کارگاه بازآموزی خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی، اجتماعی در بلایای طبیعی افزود : این طرح با هدف توانمندسازی اجتماعات محلی در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه اجرا می شود .

وی اضافه کرد : در طرح محب روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره به نام گروه‌های فوریتی نام‌گذاری و داوطلبین در محلات به‌دنبال برنامه‌های آموزشی مستمر، توانمند می‌شوند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان ادامه داد: این افراد در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در اسرع وقت و با هماهنگی‌های از قبل طراحی شده، خدمات مشاوره و روانشناختی را به آسیب‌دیدگان ارائه می‌دهند.

نادری تصریح کرد: در اجرای طرح محب تلاش می‌شود تا با سازمان‌دهی گروه‌های محله‌ای و آموزش مهارت‌های خاص به‌ویژه مهارت مدیریت و کنترل استرس، مردم را به‌گونه‌ای توانمند کند تا پروژه‌های مدیریت بحران با مشارکت و از سوی اجتماعات محله قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه تهیه و تدوین شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین هدف نهایی از اجرای طرح محب را کاهش اختلالات و مشکلات روانی ـ اجتماعی ناشی از بلایای طبیعی، توانمند‌سازی اجتماعات محلی در مدیریت بحران، افزایش سطح آگاهی مردم درباره مشکلات روانی ـ اجتماعی پس از بلایای طبیعی، افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی و سطح دانش گروههای فوریتی عنوان کرد.

نادری اظهار امیدواری کرد : در آینده نزدیک با کسب اعتبارات کشوری و استانی طرح در سطح استان توسعه یابد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.