قزوین؛

تجلیل از برترین های دستگاه های ترافیکی

درمراسمی ازبرترین های دستگاه های ترافیکی و راهوران محله تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فرمانده انتظامی استان در این مراسم گفت : همراهی با پلیس امنیت استان را افزایش می هد.

تجلیل از برترین های دستگاه های ترافیکی
سردار مهدی محمودی برخورد با متخلفان و برهم زنندگان نظم عمومی را از اولویت های پلیس ذکر کرد و  ازکاهش ۲۶درصدی انواع جرایم و سرقت ها در استان خبر داد .

فرمانده انتظامی استان همچنین به کاهش بیش از ۲۰درصدی تصادفات اشاره کرد و گفت : تصادفات خسارتی ۳۳ درصد، تصادفات جرحی ۱۷درصد و تصادفات فوتی یک درصد کاهش داشته است .

محمودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای توجه به ایمن سازی جاده ها ، کاهش تلفات جاده ای و درون شهری گفت: اهداف و برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش تصادفات است .

وی فرهنگسازی در حوزه رانندگی و کاهش تلفات در حوزه ی روستایی را از دیگر برنامه های پلیس عنوان کرد.

 رییس پلیس راه استان هم در این مراسم گفت : ۱۷درصد تصادفات و کشته ها در جاده های روستایی اتفاق می افتد که با کمک راهوران محله می توان از بروز این جوادث جلوگیری کرد .

به گفته نصرالله بیگلری ،عدم نوجه به جلو و واژگونی ها بیشترین حوادث جاده ای را تشکیل می دهد.

تجلیل از برترین های دستگاه های ترافیکی

 وی با بیان اینکه ۳۰درصد از تصادفات استان واژگونی خودرو است گفت : رانندگان باید در توقفگاه ها و استراحتگاه بین راه توقف وبا آرامش خاطر رانندگی کنند.

 رییس پلیس راه استان نصب و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت را در کاهش تصادفات و خسارات موثر دانست.

جانشین فرمانده انتظامی استان هم در این مراسم گفت: رانندگانی که برای خود و دیگران حادثه سازند و تست اعتیاد آنها مثبت باشد شایستگی رانندگی را ندارند .

سرهنگ سلمان امیری افزود : این رانندگان در صورت مشاهده گواهی نامه شان ضبط می شود.

 وی با بیان اینکه محورهای روستایی استان٬ایمنی لازم را ندارداضافه کرد : علی رغم تردد زیاد در محورهای مواصلاتی استان٬ تعداد متوفیان ۱۰درصد کاهش یافته است .

 فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه موضوعات فرهنگی نیاز امروز جامعه است گفت : استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی استان می تواند گره گشای مسائل مختلف باشد.

علی فرخزاد افزود:تاکنون به ظرفیت های بخش خصوصی و پتانسیل های آن در استان کمتر توجه شده است .

 وی ادامه داد:با ید با ورود به موضوعات فرهنگی ،  نصب و راه اندازی دوربین های جاده ای٬شناخت نقاط حادثه خیز و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و آموزش به مردم از سوانح و تلفات جاده ای کاست.

مدیرکل مدیریت بحران استان هم در این مراسم بر آموزش و فرهنگسازی تاکید کرد و گفت : این امر میتواند خیل عظیمی از مشکلات در استان را برطرف کند.
گروسی گفت:می توان با انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه ها ، موانع ساختاری را از بین برد .

وی در ادامه با اشاره به احداث جاده از سوی راه و شهرسازی گفت : باید در این گونه پروژه ها اورژانس٬پلیس راهنمایی و رانندگی ، پارکینگ٬استراحتگاه ها٬مجتمع های خدمات٬رفاهی در کنار آن تعبیه و عتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.