حمایت قاطع شرکت‌های بزرگ آلمانی از سلامت مالی "دویچه بانک"

در بحبوحه افزایش بی‌اعتمادی‌ها نسبت به بزرگترین بانک آلمان، شرکت‌های تجاری مهم این کشور به حمایت از آن پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، مدیران ارشد شرکت مخابراتی و تجهیزات‌سازی «زیمنس»، شرکت خودروسازی «دایملر»، شرکت بیمه‌ای «مونیخ ری» و شرکت صنایع شیمیایی «ب آ اس اف» در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورت الگمینی" از سلامت مالی دویچه بانک دفاع کردند.

بزرگترین بانک آلمان در حال حاضر به دلیل آنچه که "فروش غیرقانونی اوراق رهنی در خلال بحران مالی 2008" خوانده شده، از سوی وزارت دادگستری آمریکا به پرداخت 14 میلیارد دلار جریمه محکوم شده است. 

هفته گذشته، نگرانی از احتمال ورشکستگی این بانک در صورت پرداخت جریمه مالی آمریکا، ارزش سهام آن را به پایین‌ترین سطح در 30 سال گذشته رساند. 

با این حال، شرکت‌های بزرگ آلمانی روز گذشته اعلام کردند همچنان به دویچه بانک اعتماد دارند و از آن حمایت خواهند کرد. آنها همچنین اطمینان دادند که حجم داد و ستدهای مالی خود را با این بانک کاهش نخواهند داد.

روز گذشته، برخی خبرگزاری‌ها از جمله رویترز با استناد به گزارش‌های تایید‌نشده رسانه‌های داخلی آلمان، از مذاکره مقامات دویچه بانک با دولت آمریکا و احتمال کاهش جریمه مالی در نظر گرفته شده به 5.4 میلیارد دلار خبر دادند که همین مسئله باعث افزایش نسبی ارزش سهام این بانک در بازارهای مالی اروپا شد.

گفته می‌شود «جان کریان،» مدیر اجرایی دویچه بانک، در حاشیه نشست سالانه صندوق جهانی پول که قرار است طی روزهای آینده در واشینگتن برگزار شود، با مقامات وزارت دادگستری آمریکا درخصوص کاهش جریمه درنظر گرفته شده بحث و گفتگو خواهد کرد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار