آ.اِر.دِ:جریمه«دویچه بانک»رکورد جرائم بانکهای خارجی درآمریکارا شکست

تازه ترین جریمه «دویچه بانک»، بزرگترین بانک آلمان را رکورد دار جرائم بانکی در جهان کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ»،تازه ترین جریمه «دویچه بانک»، بزرگترین بانک آلمان را رکورد دار جرائم بانکی در جهان کرده است. 

بر این اساس، به نظر می رسد بالاترین جریمه ای که دولت آمریکا تاکنون علیه یک بانک خارجی در نظر گرفته است، این بار «دویچه بانک» آلمان را تهدید می کند. وزارت دادگستری آمریکا دوازده و نیم میلیارد یورو (معادل چهارده میلیارد دلار) از بزرگترین بانک آلمان، جریمه مطالبه کرده است. علت اعمال این جریمه، معاملات رهنی بحران مالی سال 2008 میلادی اعلام شده است. اکنون «دویچه بانک» در تلاش است این ریسک مالی را برای سهامداران خود بی خطر جلوه دهد؛ ریسکی که پیامد آن، وارد آمدن زیان های قابل ملاحظه به سرمایه گذاران بازار سرمایه خواهد بود. «دویچه بانک» اعلام کرده است زیر بار پرداخت این جریمه نخواهد رفت. 

اولیور فِلدفورت، خبرنگار این شبکه در ادامه ابراز داشت: عدد این جریمه، برجهای «دویچه بانک» را لرزاند. مقامات دولت آمریکا از این بانک آلمانی، مبلغ دوازده میلیارد و پانصد میلیون یورو به عنوان جریمه مطالبه کرده اند. موضوع اعمال این جریمه، مربوط به فروش اوراق رهنی در زمان بحران مالی غرب در سال 2008 است. طبق تجزیه و تحلیلهای این بانک، پیش بینی شده بود دو تا سه میلیارد یورو به عنوان جریمه در نظر گرفته شود. 

یورگ آیگندورف از کارشناسان «دویچه بانک» در این باره خاطر نشان کرد: ما تصمیم داریم با وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه مذاکره کنیم. ما از آنها یک مبلغ جریمه متوازن را درخواست کرده ایم و بسیار خوش بینیم که همانند برخوردی که تاکنون این وزارتخانه با سایر بانک ها داشته است، جریمه در نظر گرفته برای «دویچه بانک» نیز به طور چشمگیری کاهش یابد. 

وزارت دادگستری آمریکا نیز در آغاز مذاکرات تسویه و بازپرداخت جریمه «دویچه بانک» از یک رکورد بالاترین جرائم بانکی خبر داده بود. حتی اگر دولت آمریکا در بازپرداخت همین رقم میلیاردی آنچنان جدی نباشد اما با این حال این شرایط دوباره بر جان کراین، رئیس هیات مدیره «دویچه بانک» فشار مضاعفی وارد خواهد کرد. 

اودو اشتفنس از دانشکده امور مالی و مدیریتی فرانکفورت اظهار داشت: این وضعیت نشان از بی ثباتی در سطح تصمیم گیری مدیریتی «دویچه بانک» است. مساله آن است که مدیریت این بانک توان حل این مشکل را ندارد. 

امروز سهامداران «دویچه بانک» از شنیدن این خبر شوکه شدند. چون ارزش سهام این بانک هفت درصد کاهش یافت. «دویچه بانک» تاکنون برای تمامی منزاعات و دعواهای حقوقی تنها پنج و نیم میلیارد یورو جریمه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار