لرستان؛

توزیع 8 هزار تن تن جو رایگان بین عشایر استان لرستان

مدیرکل امور عشایری استان لرستان گفت: ۸ هزار تن جو خریداری شده و به‌صورت رایگان در اختیار عشایر استان که در مناطق قشلاق هستند، قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حاجی مراد بیرانوند اظهار داشت:‌ براساس آخرین آمار سرشماری، جمعیت عشایری استان لرستان شامل  14 هزار خانوار و 84 هزار نفر است که دو درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شود.
 
وی بابیان اینکه سالانه 25 درصد از پروتئین استان، 29 هزار تن شیر، 12 هزار تن گوشت قرمز، 630 تن ماهی، 17 تن عسل و 18 تن روغن حیوانی توسط جامعه عشایری استان تأمین می‌شود افزود: پنج درصد از صنایع‌دستی استان توسط عشایر تولید می‌شود، تولید عشایر استان بیشتر به مصرف خودشان می‌رسد و برخی از تولیدات نیز در استان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد.
 
مدیرکل امور عشایری استان لرستان بابیان اینکه هرساله تمام دام‌های عشایر در هنگام رفتن به قشلاق به‌صورت رایگان واکسینه می‌شوند عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشت عشایر به قشلاق نزدیک است با دامپزشکی استان هماهنگی لازم انجام‌شده تا در راستای بیماری دام، واکسیناسیون رایگان علیه چهار بیماری تب مالت، تب برفکی، PPR و آبله انجام شود.
 
وی بیان کرد: با ورود عشایر به مناطق قشلاقی بازسازی راه‌های عشایری، تأمین آب، آرد و گاز برای خدمات‌دهی به این افراد انجام می‌شود. 8 هزار تن جو جهت توزیع بین عشایر استان خریداری و ذخیره‌ شده که در شش ماه به‌صورت رایگان در اختیار عشایر استان که در مناطق قشلاق هستند قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها: توزیع ، جو ، رایگان ، عشایر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار