کرمانشاه؛

از ده سال گذشته مشکل کم آبی تشدید شده است

90 درصد میزان آب مصرفی در کشور و در استان کرمانشاه در بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت:با بیان اینکه 90 درصد میزان آب مصرفی در کشور  و در استان کرمانشاه در بخش کشاورزی است، گفت: تنها سه درصد آب مصرفی کشور در بخش صنعت و هفت درصد آن در بخش آب شرب مصرف می‌شود.
امیریان در ادامه راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی را 40 درصد اعلام کرد و افزود: میزان هدررفت آب در بخش کشاورزی بالا بوده و بخش عمده آب هدر رفته در کشور مربوط به بخش کشاورزی است که این مهم ضرورت توجه به برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ سازی بین کشاورزان در راستای مدیریت منابع آبی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی هدر می‌رود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته قرار است تا پنج سال آینده تمامی اراضی زراعی استان مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین شود.
امیریان  در ادامه با بیان اینکه میزان بارندگی‌های استان کرمانشاه در 10سال گذشته همواره پایین‌تر از متوسط بارش‌ها بوده، گفت: تنها در سال گذشته میزان بارش‌ها از متوسط بارندگی استان فراتر رفت و میزان بارش‌ها به 730 میلیمتر رسید.
امیریان میانگین بارش سالانه استان کرمانشاه را 475 میلیمتر عنوان کرد.
امیریان در ادامه گریزی به بارندگیهای کشور زد و با بیان اینکه میانگین بارش سالانه کشور 240 میلیمتر است، گفت: این میزان بارش یک سوم متوسط بارش خشکی‌های دنیا بوده و با توجه به اینکه سه برابر متوسط دنیا تبخیر داریم، کشور ما جزو کشورهای خشک و نیمه خشک دنیا است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر از مجموع 609 دشت کشور، وضعیت 355 دشت بحرانی است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، مشکل ، کم آبی ، تشدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.