آیت الله جنتی:

بزرگترین «منكر» تلاش برای گشودن پای آمریكا به مملكت است/نباید در برابر لبخندهای غرب سكوت كرد


رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگترین «منكر» تلاش برای گشودن پای آمریكا به مملكت است.

بزرگترین «منكر» تلاش برای گشودن پای آمریكا به مملكت است/نباید در برابر لبخندهای غرب سكوت كردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان حضرت آیت الله جنتی، صبح امروز در نشست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر، ضمن گرامیداشت ایام محرّم گفت: پیام حضرت سیدالشهدا(ع) امربه معروف و نهی از منكر بود.

وی افزود: تاریخ صدر اسلام درسهای آموزنده ای برای ما دارد و این درسها برای همیشه زنده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشریح انحرافات جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) گفت: در ابتدای تاریخ اسلام ضربه شدیدی به مبانی اسلام وارد شد و با غصب حق امیرمؤمنان(ع) انحرافات در تاریخ اسلام آغاز گردید.

حضرت آیت الله جنتی منشاء این انحرافات را سكوت اصحاب در برابر تضییع حق عنوان كرد و افزود: اگر اصحاب در برابر این تضییع حق، نهی از منكر می كردند كار به شهادت حضرت زهرا(س) و سپس شهادت حضرت امیر مؤمنان(ع) و امام مجتبی (ع) نمی كشید و از همه این مصائب بالاتر واقعه كربلا رخ نمی داد.
 
وی افزود: اصحابی كه در مدینه سكوت كردند و امر به معروف و نهی از منكر را رها كردند، خودشان هم آسیب دیدند و در نتیجه این سكوت چندی بعد از عاشورا به واقعه حرّه مبتلا شدند و جان ومال و نوامیس آنها با تعرض قوای یزید مواجه گردید.

وی تصریح كرد: حضرت سیدالشهداء عواقب این سكوت را می دیدند كه فرمودند اگر مرا شهید كردید خوار و ذلیل خواهید شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از گسترش برخی از منكرات در جامعه گفت : ‌بدحجابی، شراب خواری، ولنگاری، فساد اقتصادی و ... همگی منكر هستند اما در برخورد با منكرها هم باید دقت كرد كه توجه به منكرات اجتماعی ما را از منكرات بزرگ تر غافل نسازد.

وی افزود : امروز بزرگترین منكر تلاش برای گشودن پای آمریكا به مملكت است . آمریكا تا بر مملكت ما سلطه كامل نیابد، دست از سر این كشور بر نمی دارد.

وی تصریح كرد : آمریكا سیاست های كلّی برای تسلط بر كشور دارد. نباید در برابر فریب وعده ها و لبخندهای آنها سكوت كرد. نباید كسانی كه بیان ، قلم ،‌ تریبون و ... دارند در برابر این منكرات سكوت كنند. حضرت آیت الله جنتی با اشاره به آیات نخست سوره ممتحنه كه مؤمنان را به پرهیز از دوستی با دشمنان و نیز پیمان های مخفی با آنان دعوت میكند ، افزود : متأسفانه برخلاف همین توصیه قرآنی ، برخی پیمان های دوستی و سری با دشمن می بندند ومن وظیفه خودم میدانم كه در این خصوص نهی از منكر كنم.

در این جلسه همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی ، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ، گلایه علما و مراجع قم ، نسبت به هتك حرمت این شهر مقدس در حاشیه برخی كنسرت ها را مطرح كرد.

گفتنی است در این جلسه كه با حضور آقایان سیداحمد خاتمی ، سیدرضا تقوی ، علوی ، وزیر اطلاعات ، فانی ، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نهادهای مختلف برگزار شد، شیوه نامه های مبارزه با اسراف و تبذیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
احسنت. خداوند ایشان را حفظ کند (به کوری چشم همه بدخواهان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
ای حاج اقا تواینترنت نوشته چون اهل سنت دست بسته نماز میخونن نمازشون باطله..اینا درصدد تفرقه اند.
آخرین اخبار