آیت الله جنتی:

اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد، شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم

رئیس مجلس خبرگان گفت: اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد، شاهد حقوق‌های نجومی و اعطای وام‌ با شرایط ساده نبودیم.

اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد، شاهد حقوق‌های نجومی نبودیمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، تصریح كرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و غیره به برخی مدیران نبودیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرك، قاچاق كالا، ورشكستگی تولیدكنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیكاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم گفت: چه كسی جز مجلس می تواند جلوی این مشكلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداكثر اختیاراتی كه قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده كند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت كرد و با اشاره به تأكید معظم له بر «انقلابی بودن» و روشنگری درباره «فتنه‌گران» تصریح كرد: متأسفانه عده‌ای از عناصر فعال فتنه كه عزم خود را برای براندازی نظام جزم كرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد كند.

آیت الله جنتی افزود: مردم كشور ما مخصوصا خانواده‌های مستضعف و شهید داده، نجیب و صبور هستند اما توقع دارند كه برای رونق اقتصادی، با بیكاری، قاچاق و... مبارزه شود و این امر نیازمند ظهور روحیه انقلابی در مجلس و فعال شدن ابزارهای نظارتی نمایندگان است.

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از تمایل برخی افراد به آمریكا، تصریح كرد: اگر پای آمریكا مجددا به كشورمان، باز شود مانند قبل از انقلاب، دیگر نه دولت از خود اختیاری خواهد داشت و نه مجلس.

وی تصریح كرد: حلال مشكلات اقتصادی كشور، «اقتصاد مقاومتی» است نه رابطه با آمریكا. بنابراین مجلس باید با اعمال نظارت خود، مسئولان را به انجام وظایف خود در رفع موانع تولید، رونق اقتصادی و... سوق دهد. طبیعی است كه اگر مردم احساس كنند نمایندگان با آنها هم‌درد هستند و مشكلات آنها را احساس می كنند، با نمایندگان، بیشتر همراهی می كنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن اشاره به برخی از وی‍‍ژگی‌های خوب مردم استان گیلان، ابراز امیدواری كرد همدلی استاندار و نمایندگان این استان، بیش از گذشته افزایش یابد.

گفتنی است در این نشست كه با حضور آقایان محمد علی نجفی استاندار گیلان و لاهوتی، افتخاری، جمالی، جعفرزاده، شكری، داداشی، كوچكی ن‍ژاد، دلخوش، نیك فر، قربانی، عباسی، خسته بند، نمایندگان این استان، برگزار شد، حاضران ضمن بحث و تبادل نظر درباره راهكارهای افزایش تعامل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به برخی از مسائل و مشكلات استان گیلان نیز اشاره كردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مجلس کاری نمیکنه چون خودش هو ذینفع هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
رفتم دریا خزر ،مردم نمی توانند دیگر درجا های مختلف شنا کنند ،
دولت این ویلا ها را از مردم با همان قیمت و همراه با سود پول به آنها پرداخت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
دولت باید نظاره گر مدیران خود باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
باسلام واحترام: جناب آقای آیت الله جنتی یادیاردیرین ومهربانتان (امام خمینی) به خیرخداونداوراکه معلم اخلاق ودین بودقرین رحمت وهمسفره با سیدالشهداء(ع)نمایدامابعد: بنا به اظهارات رسانه ای مقامات ومسئولین که درخبرهافرمودند:"فقط یک درصد از مدیران در کل کشور از این ارقام نجومی در گرفتن امتیازات وحقوق استفاده کرده اند......". سوال این است وزرا - نمایندگان و وکلای مردم و مسئولین بلند پایه ی نظام جمهوری اسلامی را که درنظر بگیریم و تبعات و وابستگانشان را هم همینطور بسیار بدیهی است که میشوند یک درصد از کل اجتماع حالایا کمی کمتر یا کمی بیشتر.... پس از چندین دهه از عمر انقلاب باز هم خدا پدرتان را بیامرزد که یادتان افتاد یک کاری بکنید وجلوی این موج ویرانگر طبقاتی را بگیرید والسلام رزمنده ی دیروز و جانباز امروز
خداوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
احسنت ای کاش نادانان بیخرد به این حرف ها گوش دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
نتيجه اعتماد مجلس به دولت همين ميشه حاجي!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
کدام دولت؟چرا تخلفات دولت احمدی نژادرو کسی بحث نمیکنه؟؟چون میترسین باهاش دربیفتین گیر دادین به دولت روحانی
متاسفم برای ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مجلس جز خرب کاری هیچ کاری نمیکنه
آخرین اخبار