سفرای ۵۰ کشور خارجی با محصولات نانویی ایرانی آشنا می‎‎شوند

به گفته دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو سفرای بیش از 50 کشور خارجی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی نانو حضور پیدا خواهند کرد.

حضور سفرای بیش از 50 کشور خارجی در نهمین نمایشگاه فناوری نانو
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نشست خبری که به مناسبت نهمین نمایشگاه در محل ستاد این حوزه تشکیل شد، اظهار داشت: امسال در نهمین جشنواره نانو تمام فعالین عرصه فناوری نانو از بخش‌های متعدد از جمله نهادهای ترویجی، بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، انجمن‌ها و تشکلات دانشجویی و علمی دانشگاه‌ها و پژوهش‌ها و تمام نهادهایی که در راستا توسعه فناوری نانو خدمات ارائه می‌دهند حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: در این نمایشگاه‌ تمامی فعالان عرصه نانو که در زمینه ارائه خدمات در خصوص تحقیق  بازار صندوق‌های اهدای تسهیلات در حوزه نانو و شرکت‌هایی که تولیدکننده محصولات نانو و واحد‌های صنعتی مرتبط با تولید محصولات نانو نیز در این جشنواره شرکت‌ می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو بیان کرد: در نخستین روز در افتتاحیه این نمایشگاه معاون اول و معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور وهمچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مسئولین مرتبط و تمامی شرکت‌‌کننده‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

سرکار با اشاره به تقدیر از شرکت‌های برتر نانو در نمایشگاه فناوری نانو عنوان کرد: در این نمایشگاه از 7 شرکت تجهیزات نانو ومراکز رشد برتر تقدیر به عمل می‌آید.

وی گفت: در روز دوم نشست با حضور سفرای مدعو از بیش از 50 کشور با مشارکت فعال وزارت امور خارجه و با حضور دکتر ستاری و تخت‌روانچی برگزار و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه نانو به این سفرا ارائه می‌شود و سعی در افزایش علمی فناوری نانو و تبادل دانشجو و عرضه محصولات نانو به این کشورها خواهیم داشت و نهایتاً برای این سفرا یک تور بازدید از نمایشگاه پیش‌بینی‌ شده است.

سعید سرکار گفت: در خلل چهار روز برپایی نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران نشست‌های تخصصی و بحث‌های مرتبط با فناوری نانو با حضور فعالین بازاریاب و نهادهای فعال در عرصه نانو و کشاورزی و همچنین نشستی در رابطه با کارگاه انجمن بهداشتی و مدیریت پسماند و منسوجات نانو با حضور تمام تولیدکننده‌ها برای ایجاد یک برند مشترک برای عرضه به بازار برپا می‌شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای گسترش حضور دانشجویان در عرصه نانو امسال بیش از چهار هزار نفر از دانشجویان و اساتید از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف کشور حضور پیدا خواهند کرد که به افزایش روحیه خودباوری و ارتقای سطح علمی آنها تاثیر بسزایی دارد.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو عنوان کرد: امسال در نهمین نمایشگاه فناوری نانو مهمانان ویژه‌ای از سه کشور تایوان، روسیه و کره جنوبی برای تبادل اطلاعات و افزایش هکاری‌ها در زمینه نانو و محصولات آن خواهیم داشت. 

سرکار در ادامه با اشاره به صادرات محصولات نانو به کشورهای مختلف دنیا اظهار داشت: در حال حاضر صادرات محصولات نانو ما به 18 کشور مطرح دنیا از جمله آلمان، استرالیا، کره جنوبی، ترکیه و کشورهایی همچون عراق، پاکستان صورت می‌گیرد و سعی در افزایش این ارتباطات داریم.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو با اشاره به اینکه انواع محصولات صادراتی گفت: این محصولات در دو دسته آزمایشگاهی و صنعتی انجام می‌گیرد که تا کنون کشورهای تایوان و کره جنوبی همکاری‌های گسترده‌ای را در این زمینه داشته‌اند و کشور چین نیز در زمینه نانو الیاف، پوشش‌های سخت و پلیمرهای نانویی در صدد افزایش ارتباطات است و تا کنون قرارداد یک میلیون صادرات تجهیزات آزمایشگاهی به این کشور صورت گرفته که سه نمونه از این محصولات برای نصب در دبیرستان‌های چینی به آزمایشگاه‌های نانوی آنها صورت گرفته که تا کنون این کشور 30 هزار دلار بابت این قرارداد پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار