یزد؛

تجمع بزرگ هیئت های مذهبی در حسینیه ایران

تجمع بزرگ هیئت های مذهبی استان یزد در روز 13 محرم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در نشست هم اندیشی هیئت های عزاداری با دبیرخانه یزدحسینیه ایران که باحضور روسای بیش از 60 هیئت عزاداری در حسینیه شهید صدوقی برگزار شد مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از برگزاری تجمع بزرگ هیئت های مذهبی استان در ظهر روز13محرم به صورت مردمی و با محوریت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خبر داد.

حسینی گفت: با توجه با این که روز 13محرم در سال گذشته به نام روزهیئت نام گذاری شد، با هم فکری و مشورت صاحب نظران مقرر شد این حرکت بزرگ فرهنگی در محرم سال جاری انجام شود و همه هیئت ها و مردم به صورت یکپارچه و با یک علم و بایک نوحه واحد با عنوان هیئت حسینیه ایران به عزاداری بپردازند.

وی افزود: شروع این مراسم از حسینیه امیرچخماق تا حسینیه بعثت خواهد بود و بعد از مراسم سینه زنی مراسم نخل برداری که از مراسم های سنتی یزد ومنحصر به مردم یزد است از حسینیه امیرچخماق تا بعثت انجام خواهد شد.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از برنامه ریزی منسجم برای هرچه با شکوه برگزار شدن این مراسم خبر داد و گفت: پیش بینی شده کمیته های ویژه ای از جمله نذورات و پذیرایی، تبلیغات، گردشگران داخلی و خارجی، انتظامات و... عهده دار نظم و اجراییات این مراسم عظیم باشند.

حسینی همچنین از برنامه ریزی برای ثبت ملی آداب عزاداری یزد خبر داد و افزود: استقبال گردشگران داخلی و خارجی از مراسم های عزاداری یزد در چند سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و ظرفیت گردشگری مذهبی و معنوی یزد با هیچکدام از شهرهای ایران قابل مقایسه نیست که باید توجه ویژه ای به آن شود و علاوه بر نشان دادن آن به مسافران باید در دیگر کشورها به ترویج فرهنگ عاشورا پرداخت به گونه ای که هر هیئت مذهبی باید در یک کشور دفتر فرهنگی داشته باشد که از جمله کشورهایی که ازما درخواست داشتند روسیه و اسپانیا بوده است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار