اصفهان؛

نیروی انتظامی مظهر اقتدار جامعه است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حسن انجام ماموریت های ناجا ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی کاشان با وی، اظهار کرد: با جایگاهی که در حکومت اسلامی برای نیروی انتظامی دیده شده فاصله داریم.
وی افزود: باید در سایه وحدت، پشتیانی، حمایت، ساختار تشکیلاتی و توسعه تجیهزات و امکانات و هم چنین ارتقای آموزش به جایی برسیم که رعب پلیس در دل اشرار، عامل بازدارندگی باشد و آنان با شنیدن نام پلیس وحشت کنند.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امنیتی نسبت به کشورهای مجاور در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد، اما انتظار بیشتر است.
وی هم چنین با ابزار تاسف از آمار زیاد کشته ها در جاده های کشور، تصریح کرد: آمار کشته ها سال های پیش حدود 21 هزار تن، سال گذشته 16 هزار تن و امسال نیز براساس اعلام مسئولان به حدود 12 هزار نفر رسیده که آمار بسیار بالایی است.
آیت الله نمازی با بیان این که علت تصادف ها، نقص فنی جاده ها، عجله، شتاب، سبقت های غیرمجاز و سرعت غیر مطمئنه رانندگان بوده است، گفت: به طور معمول کسانی که مسافرت می کنند افراد سالمند نیستند و این آمارها بیانگر آن است که هزاران خانواده ایرانی داغدار شده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حسن انجام ماموریت های ناجا ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است که باعث یاس و نامیدی دشمنان برای نفوذ در کشور می شود.
آیت الله نمازی هم چنین برخورد شدید و قاطع ناجا با مساله قاچاق کالا در کشور را خواستار شد و گفت: قاچاق کالا نظام اقتصادی کشور را با مشکل مواجه می سازد و مدیریت اقتصادی کشور را از قدرت برنامه ریزی و اجرا باز می دارد.
وی تاکید کرد: ماموریت ناجا نقش بسیار مهمی در مبارزه با قاچاق کالا در بیش از کیلومترها مزرهای خاکی و آب از خلیج فارس گرفته تا سیستان و بلوچستان در شرق کشور و بوشهر و دریای خزر است و اگر با آن مبارزه قاطع نشود ضربه سنگیی برای کشور است.
امام جمعه کاشان از ماموران ناجا خواست ضمن برخورد شدید و قاطع با اشرار و مجرمان با مردم نیز باید با احترام برخورد کرده و با کمال محبت، آرامش و آموزش به کارکنان؛ کرامت انسانی را رعایت کنند تا مردم گلایه مند نباشند.
وی در خصوص جایگاه نیروی انتظامی در کاشان نیز گفت: این جایگاه باید بالاتر از نقطه موجود هم به لحاظ ساختار و هم از نظر نیروی انسانی و تهجیزات و مهم تر از همه داشتن دانش پلیسی باشد چرا که ماموریت ابزار می خواهد و مهم ترین آن دانش امنیتی و پلیسی برای مهار و کنترل و مدیریت برای تعقیب کردن مجرمان است.
فرمانده انتظامی کاشان نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد ماموران انتظامی در این شهرستان ارائه کرد.
از نهم تا 15 مهر با شعار همه با هم برای امنیت و آرامش، هفته بزرگداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.