مهاباد؛

بررسی بخش کشاورزی آذربایجان غربی با حضور اعضای کمسیون کشاورزی مجلس

اعضای کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مهاباد آمدند و از نزدیک با ظرفیت ها و مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کلیجی مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت : اولین برنامه ی اعضای کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مهاباد ، افتتاح نمادین طرح آبیاری تحت فشار در روستایکوسه کهریزبود.

در استان آذربایجان غربی حدود 53 هزار هکتار از اراضی زراعی به آبیاری مدرن مجهز شده که 39 هزار هکتار از آن در حوزه آبریز دریاچه ارومیه است.

علی محمد شاعری رییس کمسیون کشاورزی مجلس هم گفت : دولت برای حمایت و پشتیبانی از باغداران و کشاورزان با دادن یارانه و سوبسید وارد عرصه شود و به آنان کمک کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در خصوص واحدهای تولیدی در استان گفت : این استان با داشتن هشت زنجیره تولید ، رتبه نخست صنعت طیور کشور را دارد.

کریم زاده اضافه کرد : 900 واحد پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار در استان وجود دارد ، که سالانه بیش از 70 هزار تن گوشت سفید در آن تولید میشود.

استان آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت های مناسب در بخش کشاورزی میتواند زمینه ساز صادرات و ارز آوری بیشتر برای کشورمان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.