هر آنچه در رقابت‌های AVC کاپ مردان گذشت

داستان یک قهرمانیِ بدون شکست زیر ذره بین ابهام

تیم ملی «ب» والیبال ایران موفق شد با پیروزی مقابل تمام حریفان آسیایی خود به مقام قهرمانی پنجمین دوره مسابقات کنفدراسیون مردان آسیا دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی «ب» والیبال ایران از فروردین ماه سال 95 تمرینات خود را به منظور حمایت و پشتوانه سازی از تیم ملی بزرگسالان ایران آغاز کرد. تیمی که از همان ابتدا قرار شد با صلاحدید فدراسیون والیبال در رقابت‌های کنفدراسیون مردان آسیا 2016 حضور پیدا کند.

مردان بلندقامت والیبال ایران در تیم «ب» با هدایت ناصر شهنازی و با ترکیب علیرضا بهبودی، محمد طاهر وادی، مصطفی حیدری، محمدرضا موذن، رحمان داودی، سلیم چپرلی، سامان فائزی، علی شفیعی، مسعود غلامی، محمد فلاح، رضا قرا، علیرضا مباشری، امین اسمعیل نژاد و بابک امیری راهی تایلند که میزبانی پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کنفدراسیون مردان آسیا را برعهده داشت، شدند و  در نهایت به قهرمانی این رقابت ها دست یافتند.

این قهرمانی در حالی است که برخی منتقدان معتقدند که تیم‌های حاضر در مسابقات AVC کاپ با قدرت های خود در این بازی ها حضور نداشتند و بازیکنان جوان خود را به همراه آورده بودند، اما تیم والیبال کشورمان با ترکیبی که درصد زیادی از بازیکنان آن سابقه حضور در لیگ جهانی را داشته و نسبت به تیم‌های حریف با تجربه تر محسوب می‌شدند در این رقابت ها شرکت کردند.



** ایجاد فرصت بعد از 7 ماه تلاش/ شهنازی: بازیکنانم نیاز به بازی داشتند


ناصر شهنازی درباره این نقد از سوی برخی کارشناسان گفت: « در درجه اول نباید فراموش کرد که همه نفرات این تیم افراد باتجربه نیستند و بسیاری از اعضای تیم من را بازیکنان جوان تشکیل می‌دادند. از طرفی  این را هم باید در نظر داشت که اعضای این  تیم که 7 ماه در اردوها حضور داشتند نیاز بود که در تورنمنتی حضور پیدا کنند تا فرصت بازی کردن داشته باشند. زیرا در تیم بزرگسالان به دلیل شرایط موجود این فرصت برای آن‌ها فراهم نشد.»

با این حال تیم ملی ب والیبال ایران که از روزهای نخست با هدف پشتوانه سازی از تیم بزرگسالان تشکیل شد ،توانست نتیجه درخشانی در تایلند کسب کند و علاوه بر افتخارآفرینی کسب تجربه کند. تجربه‌ای که شاید خیلی زود و در روزهایی که تیم ملی به نفرات  تیم دوم ایران نیاز پیدا کند، به داد والیبال ایران خواهد رسید. 




**مسیری بدون شکست!

تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌ها با تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی هم گروه بود. نخستین دیدار مردان والیبال ایران با تیم ملی استرالیا بود. دیداری که در آن شاگردان ناصر شهنازی موفقیت به کسب پیروزی 3 بر یک مقابل زردپوشان شدند تا رقابت‌ خود در AVC کاپ را با یک پیروزی خوب آغاز کنند.

دومین نبرد مردان والیبال ایران در مرحله گروهی مسابقات جدال با تیم ملی والیبال ژاپن بود. دیداری که در نهایت با برتری تیم ملی ایران آن هم با نتیجه 3 ب صفر به پایان رسید. آخرین دیدار شاگردان ناصر شهنازی در مرحله مقدماتی رقابت های کنفدراسیون مردن آسیا دیدار برابر تیم کره جنوبی بود که این دیدار هم به آسانی با پیروزی تیم کشورمان همراه شد. جایی که بلندقامتان ایران توانستند باز هم با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داده و به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی مسابقات شوند.

داستان یک قهرمانی در مسیری بدون ِ شکست

**سه پیروزی شیرین در مرحله حذفی و کسب سکوی نخست

تیم ملی تایلند که از حمایت هواداران خود و امتیاز میزبانی بهره‌مند بود، نخسین حریف ایران در مرحله حذفی بود. شاگردان ناصر شهنازی در دیدار برابر تایلند 3 بر یک به پیروزی رسیدند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند. جایی که در صورت پیروزی مقابل ژاپن یک پای فینال می‌شدند. برتری تیم ملی ایران مقابل ژاپن آن هم با حساب 3 بر 2 در دیداری نفسگیر و تماشایی تیم ملی ایران را راهی فینال پنجمین دوره مسابقات کنفدراسیون مردان آسیا کرد تا این تیم برای کسب سومین مدال طلای خود تنها یک گام دیگر فاصله داشته باشد.

دیدار نهایی مسابقات AVC کاپ بین دو تیم ملی ایران و چین برگزار شد. چینی‌ها با وجود اینکه انگیزه زیادی برای کسب پیروزی مقابل ایران داشتند اما در نهایت 3 بر یک مغلوب بلندقامتان ایران شدند تا تیم ملی ب والیبال ایران موفق شود ضمن کسب جام قهرمانی این مسابقات سومین مدال طلای والیبال ایران در تاریخ این مسابقات را به نام ایران ثبت کند. همچنین در پایان این مسابقات کمیته فنی رقابت‌ها تیم رویایی والیبال جام کنفدارسیون مردان آسیا در سال 2016 را انتخاب کرد که علیرضا بهبودی پاسور و کاپیتان تیم ملی ب والیبال ایران به عنوان ارزشمند ترین بازیکن این تیم انتخاب شد. همچنین رحمان داووی و مسعود غلامی به عنوان بهترین دریافت کننده مهاجم و مدافع میانی انتخاب شدند.

داستان یک قهرمانی در مسیری بدون ِ شکست

** افتخاری دیگر در کارنامه والیبال ایران

مردان تیم ملی ب والیبال ایران با کسب این قهرمانی افتخاری دیگر را در کارنامه والیبال ایران ثبت کردند. مردانی که 7 ماه تمام پابه‌پای تیم ملی بزرگسالان ایران که نبرد سنگینی همچون انتخابی المپیک و المپیک 2016 ریو را پیش رو داشت، تمرین کردند تا هر لحظه آماده باشند و در صورت نیاز به تیم ملی ایران کمک کنند. اعضای تیم ملی ب والیبال ایران با کسب عنوان قهرمانی مسابقات AVC کاپ شایستگی خود را نشان دادند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار