کرمانشاه؛

لزوم توجه مسئولین به ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه از مسئولین استان و به‌ویژه کارفرمایان خواست تا به ناشنوایان سخت کوش و توانمند استان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید قادری از برنامه‌ریزی برای حضور یک نفر رابط ناشنوا در هر شهرستان برای رفاه حال ناشنوایان و به منظور استفاده این افراد در محاکم قضایی، مراکز درمانی و یا هرجای دیگری که نیاز به ارتباط دقیق باشد، خبر داد.

قادری افزود: تلاش در راستای ارتقای سطح مباحث آموزشی، تحصیلی، بهداشت و درمان و ...  ناشنوایان از جمله اولویت‌های مجموعه بهزیستی استان برای خدمت رسانی مطلوب به ناشنوایان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه سپس ساماندهی مباحث اجتماعی نظیر مباحث معیشتی، مسکن، اشتغال و... ناشنوایان را از دیگر اولویت‌های بهزیستی خواند و از مسئولین استانی و به‌ویژه کارفرمایان خواست تا به ناشنوایان سخت کوش و توانمند استان توجه ویژه داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

قادری با اشاره به مشکلات مربوط به تجهیزات کمک توانبخشی، از به مناقصه گذاشتن و در نهایت خرید انبوه وسایل کمک‌توانبخشی مورد نیاز ناشنوایان بزودی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مشکل مربوط به وسایل کمک توانبخشی ناشنوایان تا چند ماه آینده مرتفع شود.

قادری با اشاره به اینکه کمک هزینه‌های درمان در مواردی که نیاز به جراحی و یا کاشت حلزون باشد از سوی بهزیستی در اختیار ناشنوایان قرار می‌گیرد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا این روند ادامه داشته باشد. در این راستا تلاش در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی خیرین استان را هم در برنامه داریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.