کرمانشاه؛

افتتاح مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی در اسلام آبادغرب

امروز مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی تحت عنوان مرکز روزانه یاوران مهر با حضور جمعی از مسولان در شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجه الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: راه اندازی این مراکز کمک شایانی به توانبخشی معلولان و حمایت از خانواده ها میکند و مسولان باید با مشارکت خیرین نسبت به تجهیز و توسعه این مراکز تلاش کنند. 

وی با اشاره به رسیدگی و خدمات رسانی به این قشر گفت: خدمت به معلولان و کم توانان ذهنی علاوه بر وظیفه انسانی و اخلاقی  موجب قرب الهی و دارای پاداش اوخروی است.

مرتضی کوهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مرکز توانبخشی یاوران مهر اسلام آبادغرب برای کودکان زیر 15 سال کم توان ذهنی به عنوان اولین مرکز در سطح شهرستان های استان بعداز مرکز استان می باشدکه از امروز آغاز به کار کرد.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را ، ارتقا توانایها و کسب مهارت حرفه ای افراد کم توان ذهنی به منظور دستیابی به زندگی مستقل و مطلوب و در راستای پرورش و  اعتلای این کودکان اعلام کرد. 

کوهی بیان داشت: در استان کرمانشاه 8 مرکز توانبخشی کودکان فعالیت میکنید که خدماتی از قبیل گفتار درمانی ،کار درمانی، روانشناسی و مشاوره به کودکان کم توان ذهنی و خانواده های آنان ارائه می شود. 

وی افزود :در این مرکز 7 نفر کادر تخصصی به 36 کودک کم توان ذهنی شهرستان خدمت میکنند و برای راه اندازی و تجهیز آن 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار