اصفهان؛

امضاء تفاهمنامه همکاری دانشگاه های اصفهان و سئول

دانشگاههای «اصفهان» و «سئول» کره جنوبی یادداشت تفاهمی با هدف بسترسازی مناسب برای فعالیت علمی و آموزشی و انتقال آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در مراسم امضای این یادداشت تفاهم که به امضای هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و «سونگ نوک این» (sung Nuk in) رئیس دانشگاه سئول رسید «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و «یوسف حجت» نماینده وزارت علوم در شرق آسیا نیز حضور داشتند.
بر اساس این تفاهمنامه دو مرکز دانشگاهی توافق کردند که همکاریهای خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد افزایش دهند و نسبت به برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و نیز انجام طرحهای تحقیقاتی مشترک مبادرت ورزند.
اعطای بورسیه تحصیلی، ایجاد کرسی زبان و ادبیات در دانشگاههای یکدیگر، ایجاد فرصت های مطالعاتی، برگزاری نمایشگاههای مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری، از دیگر موارد مورد تاکید طرفین در توافقنامه یاد شده است.
همچنین پس از امضای این یادداشت تفاهم، دو طرف دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی گسترش همکاری های علمی و پژوهشی بویژه در زمینه تحقیقاتی اعلام کردند و با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر تعاملات فی مابین، خواستار تبادل تجربیات دو کشور در خصوص طرح های پژوهشی و فناوری شدند.
گفتنی است، «محمد فرهادی» به منظور دیدار با همتای کره ای و همچنین بازدید از مراکز دانشگاهی شهر سئول شب گذشته  در راس هیاتی وارد کره جنوبی شد.
بر اساس برنامه اعلام شده، دکتر فرهادی و هیات همراه فردا (شنبه) شهر سئول را به مقصد ژاپن جهت شرکت در کنفرانس علوم فناوری در شهر کیوتو ترک خواهند کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.