لرستان؛

برگزاری کنگره ملی دانشجویی «طب سنتی و سرطان» در لرستان

نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان صبح امروز با حضور مشاور رئیس انجمن فناوری‌های بومی ایران و جمعی از دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت‌معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم اظهار داشت: طب مدرن ادامه‌ای از طب سنتی است و این دو را نباید از هم جدا کرد هرچند که در سالیان اخیر دست‌هایی در کار بود که طب سنتی و اسلامی را به شکلی دور کنند که باید گفت با توجه به توفیقات روز افزون علم پزشکی در جهان اسلام ممکن است چنین روندهایی وجود داشته باشد. 
 
طاهری کلانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای 9 دانشکده و چهار مرکز تحقیقات دانشکده دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، بهداشت و پیراپزشکی است و در برخی از شهرستان‌ها مانند پلدختر، الیگودرز، بروجرد و دورود به‌صورت اقماری دانشکده و مجتمع عالی سلامت فعالیت دارند. 
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان ظرفیت بسیار زیادی در بحث گیاهان دارویی دارد، عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان در کمیته تحقیقات دانشجویی روی گیاهان داوریی استان مشغول پژوهش هستند و در این زمینه نیز اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز اکثر کارهای تحقیقاتی خود را مرتبط با تحقیقات دانشگاه انجام می‌دهند که فارغ از بحث آموزش این نوع فعالیت‌ها به سمت پژوهش نیز کشیده شده است. 

وی بیان کرد: در مرکز رشد و فناوری استان لرستان مراحل تولید چندین فرآورده گیاهان دارویی در حال انجام است که اگر برنامه آن به‌موقع انجام شود تا اواخر اسفندماه امسال یا اوایل سال 96 اولین محصولات  تولیدی دانشگاه لرستان وارد بازارهای دارویی ایران می‌شود.
 
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.