اهواز؛

رایزنی برای ایجاد رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی دزفول

در دانشگاه علوم پزشکی دزفول، رشته ارشد ایمنی‌شناسی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار کرد: بر اساس معیارهای وزارت بهداشت برای راه‌اندازی هر رشته‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه باید حداقل 2 عضو هیأت‌علمی در آن رشته وجود داشته و حداقل درجه علمی یکی از آن‌ها بالاتر از دانشیاری باشد که در این زمینه یکی از اعضای هیأت‌علمی گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه طی 2 یا سه ماه آینده به مرتبه‌ی استادی ارتقا پیدا می‌کند.

 یوسف پریدار خاطرنشان کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه تابع تعداد و رتبه‌ی علمی اعضای هیأت‌علمی است؛ ‌اکنون برای افزودن رشته‌ی ایمنی‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اعضای هیأت‌علمی این گروه به‌زودی به مرتبه‌ی دانشیاری می‌رسد و در این صورت شرایط تأیید این رشته از سوی وزارت بهداشت احراز می‌شود؛ اگر این تغییرات صورت گیرد به احتمال زیاد این رشته از سال آینده به رشته‌های موجود دانشگاه افزوده و پذیرش دانشجو در آن آغاز می‌شود.

پریدار همچنین با اشاره به این‌که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجوز تأسیس تعدادی آموزشکده سلامت در سراسر کشور را صادر کرده است، تصریح کرد: در سال گذشته مجوز ایجاد آموزشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول اخذ شد اما هنوز این مرکز فعال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزشکده‌های سلامت می‌توانند تا مقطع کاردانی بر اساس نیاز دانشگاه و منطقه نیروهای مورد نیاز در رشته‌های مختلف را تربیت کنند؛ به‌طور مثال اگر دانشگاه به نیروی کمک‌پرستار نیاز داشته‌ باشد، برای تأمین آن طی یک دوره زمانی 6 ماهه تعدادی کمک‌پرستار تربیت و وارد سیستم بهداشت و درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان این‌که قرار است که این آموزشکده در شهر شوش راه‌اندازی شود، گفت: فرماندار شوش قول‌هایی برای همکاری داده است و در صورت تأمین فضای فیزیکی این آموزشکده، مقدمات فعال‌سازی آن انجام خواهد شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.