مشهد؛

ترویج قرآن کریم از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:توجه به ترویج قرآن کریم که با شناخت و آگاهی صورت می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در سالن اجتماعات تالار ابن‌سینا ضمن قدردانی از برگزاری مراسم باشکوه و به‌یادماندنی افتتاحیه این جشنواره، گفت: خوشبختانه در کشور علاوه بر سازمان‌ها و متولیان فرهنگ و هنر، دانشگاه‌ها نیز به حفظ و قرائت قرآن اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآنی در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی افراد نقش مهمی دارد، ادامه داد: توجه به ترویج قرآن کریم که با شناخت و آگاهی صورت می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز خرسندی نسبت به فعالان قرآنی که همواره زندگی خود را با قرآن کریم مأنوس کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کشور ما فعالان قرآنی علاوه‌ بر اینکه در داخل کشور فعالیت مستمر و مؤثری دارند، در سطح استانی نیز مقام‌های بسیار خوبی را کسب کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی از گزارش شورای فرهنگی انقلاب مبنی بر سنجش وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این بخش، سرآمد دیگر دانشگاه‌های کشور بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران و رؤسای نهادهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی موظف هستند ترویج قرآن کریم را در جامعه دانشجویی و اساتید این دانشگاه توسعه دهند، اضافه کرد: وظیفه دینی همه مسئولان، سرمایه‌گذاری در برگزاری چنین جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن کریم است؛ چراکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی، سرمایه‌گذاری برای انقلاب، شهدا و خانواده‌ها است.

کاش وزیر بهداشت به عنوان وزیر فرهنگ فعالیت می‌کرد

مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار است و یکی از دلایلی که امشب در این جشنواره حاضر شدم حضور ایشان و البته زیارت بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) بود.

کارگردان سینمای ایران بیان کرد: آقای هاشمی بین مردم و هنرمندان محبوب هستند و حتی گاهی بین خودمان صحبت می‌کنیم و می‌گوئیم شاید می‌شد میان وزرا جابه‌جایی صورت داد و وزیر بهداشت به عنوان وزیر فرهنگ فعالیت می‌کرد و آقای جنتی نیز در جایگاه دیگری خدمت می‌کردند. همواره به دانشجویان علوم پزشکی غبطه می‌خوریم که وزیری چون آقای هاشمی دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.