اردبیل؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با ماه محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ماههای محرم و صفر و به منظور اجرای مسنجم برنامه‌های سوگواری، 30 بقعه شاخص استان اردبیل میزبان هزاران عزادار حضرت سیدالشهدا(ع)، خواهند بود و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در حاشیه سوگواره بصیرت عاشورایی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان اردبیل نیز از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی که تعدادی از موقوفات را شامل می‌شوند، برگزار خواهد شد.

قیامی افزود: چنانچه برنامه‌ریزی شده است، 10 بقعه و امامزاده شاخص از شهرستان خلخال، 6 بقعه متبرکه از شهرستان مشگین‌شهر، 4 بقعه و مکان مذهبی از شهرستان گرمی و 10 بقعه از شهرستان اردبیل برای برگزاری این مراسم معنوی آماده شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه قرار است آیین سنتی طشت‌گذاری در روز هفتم مهرماه در امامزاده سیدصدرالدین(ع) انجام شود، گفت: این مراسم از ساعت 16 روز چهارشنبه همراه با حضور پرشکوه مردم عزادار با شعار «لبیک یا حسین» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول ماه محرم و ماه صفر و برپایی نمایشگاههای فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.