مهاباد؛

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در مهاباد

یادواره شهید احمد نظیف کوچکترین شهید دانش آموز و 69 شهید دانش آموز در مهاباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : ایران اسلامی تنها با توکل به خداوند و اتکا به جوانانش در جنگ هشت ساله به پیروزی رسید.

سیامند قادری افزود : باوجود مشکلات، ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی توانست مرزهای علمی را در نوردد و امروز در انرژی هسته ای ، سلول های بنیادی ، تسلیحات نظامی و موشکی و هوا فضا به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم ، اضافه کرد : ما امروز هر چه داریم به برکت خون های عزیزی است که برای دفاع از کیان انقلاب و کشور ریخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد از ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای نام برد و اظهار داشت : آمریکا و دیگر قدرت ها به توان بالای ما واقفند و از آن هراس دارند.

یادآور می شود ؛ شهید احمد نظیف کوچک ترین شهید شاخص دانش آموز از خطه سبزوار با 12 سال سن ، دهم تیر سال 1360 وقتی که دشمن بعثی از زمین و هوا کشورمان را بمباران می کرد ، عازم جبهه های جنگ شد..

احمد نظیف 25 روز بعد از حضورش در جبهه های جنگ در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت ترکش به گردنش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.