کرمانشاه؛

جمعیت جامعه عشایری کشور یکسان بوده است

جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس سازمان امور عشایر کشور گفت:جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه همایش منطقه ای فرهنگ و هنرروستا و عشایر استانهای غرب کشور که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، جمعیت جامعه عشایری کشور را حدود یک میلون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: طبق نتایج سرشماری‌ها جمعیت جامعه عشایری کشور از سال 1366 تاکنون بین یک میلیون و 200 هزار نفر تا یک میلیون و 300 هزار نفر ثابت بوده و طی این سالها جمعیت جامعه عشایری کشور کاهش نداشته که دلیل آن داشتن متولی مشخص بوده است.

قندالی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در روستاها نیز نیاز به یک متولی مشخص داریم تا از کارهای لکه‌ای جلوگیری کرده و نوعی هم افزایی در کارها ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و هنر دو مقوله در هم تنیده هستند، گفت: باید از جمیع جهات به فرهنگ و هنر روستاها و جامعه عشایری توجه کنیم. پرداختن تک بعدی به مقوله فرهنگ ما را به جایی نمی‌برد.

قندالی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ روستاها و جوامع عشایری مهمترین کار توجه به منزلت اجتماعی است، گفت: بی توجهی به منزلت اجتماعی سبب خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم منزلت اجتماعی را به این مناطق ببریم، در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.