کرمانشاه؛

سلامت جامعه در گرو مشارکت آحاد جامعه

سلامت جامعه موقعی محقق و تکمیل می شود که آحاد اجتماع در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:سلامت جامعه موقعی محقق و تکمیل می شود که کل آحاد اجتماع در این برنامه ها مشارکت داشته باشند .

دکتر علی الماسی گفت: در این راستا در یک روند تکمیلی پایگاه های جمعیتی در دانشگاه مطرح شد و پایگاه های جمعیتی به مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت ارتقاء پیدا کردند و اخیراً با آینده نگری وزیر محترم بهداشت بحث فعالیتهای اجتماعی و مشارکت های مردمی بعنوان یک بحث جدی مطرح شد تا اینکه در سال 94 منجر به تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت گردید.

وی گفت : این معاونت در وزارت بهداشت دارای دبیرخانه بسیار فعالی است که با ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر بهداشت شکل گرفته و تمامی وزارتخانه های مرتبط با سلامت مثل وزارت کشاورزی، سازمان صدا و سیما ، آموزش و پرورش و تمامی سازمانهای سلامت محور در آن مشارکت دارند.

دکتر علی الماسی با بیان اینکه ساختار معاونت اجتماعی دانشگاه به تبع وزارتخانه دارای مدیر امور خیرین ، مدیر سازمانهای مردم نهاد، مدیریت عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت و مدیر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود از آغاز قریب الوقوع فعالیت این معاونت در دانشگاه خبر داد .


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار