تبریز؛

افزایش 75 درصدی تعداد تختهای اقامتی آذربایجان شرقی

تعداد تختهای اقامتی استان آذربایجان شرقی تا سال 2018 حدود 75 درصد افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود هتل و مراکز اقامتی در تبریز گفت: هم اکنون استان ظرفیت 8 هزار تخت اقامتی را دارد که این رقم با صدور 15 مجوز تاسیس مراکز اقامتی به 14 هزار تخت در سال 2018 افزایش خواهد یافت.

آبدار از تبدیل خانه های قدیمی به هتل آپارتمان برای پر کردن خلاء کمبود مراکز اقامتی در تبریز خبر داد و گفت: قرار است 6 خانه قدیمی تبریز با تعیین سرمایه گذار به هتل آپارتمان تغییر یابند و در همین راستا 10 خانه تاریخی هم به شهرداری تبریز معرفی شده است تا اقدامات لازم برای تملک و تبدیل به کاربری عمومی انجام شود.

به گفته وی برای سال 2018، چهار طرح مسجد کبود، میدان صاحب آباد ، بازار تاریخی و دانشگاه ربع رشیدی تبریز به عنوان مطالبات مردمی در اولویت های حفظ و حراست از ابنیه های تاریخی این شهر قرار دارند.

آبدار با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در حوزه صنایع دستی ، آموزش ، برند سازی ، بازاریابی ، احداث بازارچه و تاسیس شهرک صنایع دستی را از جمله این برنامه ها ذکر کرد اما گفت بزرگترین مشکل در این حوزه فرهنگ سازی استفاده از صنایع دستی است.

در این نشست همچنین اعلام شد : تابستان امسال یک میلیون و 555 هزار و 448 نفر در مراکز اقامتی استان شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاههای موقت، چادر و ستاد اسکان فرهنگیان اسکان یافتند.

امسال در مجموع یک میلیون و 306 هزار نفر از مراکز فرهنگی و تاریخی، یک میلیون و 988 هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی و یک میلیون 202 هزار و 328 نفر نیز از جاذبه های دست ساز و مراکز تفریحی استان بازدید کرده اند.

بیشترین بازدید مسافران در آذربایجان شرقی به ترتیب از کلیسای سنت استپانوس جلفا، موزه آذربایجان و رصد خانه مراغه گزارش شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار