عکس روز ناسا [فیلم]؛ 5 مهرماه

خورشید اینجا می تابد! + فیلم

ویدئویی شگفت انگیز از محل قرار گیری منظومه شمسی در کیهان بر اساس اطلاعات دقیق فضاپیمای "گایا" سوژه سایت عکس‌های روزانه ناسا برای 5 مهر - 26 سپتامبر 2016 است.

فضاپیمای گایا
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛بازگشت به خانه از خارج از کهکشان چگونه به نظر می‌رسد؟ گرچه مقصود جواب به سؤالی بزرگ‌تر است، اما اطلاعات به‌دست‌آمده از مأموریت فضاپیمای رباتیک آژانس فضایی اروپا موسوم به مأموریت "گایا" کمک بسیاری برای ارائه یک تصویر و شمای مدرن و بی‌همتا از مکان بشر در کیهان می‌کند. [فضاپیمای گایا در مأموریت خود مکان ستارگان و تغییر مکان‌های آن‌ها  را به روش "اختلاف‌منظر" ثبت می‌کند.] گایا دور خورشید نزدیک زمین می‌چرخد و موقعیت ستارگان را به‌صورت دقیق تفکیک می‌کند، این دقت به حدی است که  تغییرات جزئی نیز از زاویه دید گایا در طی یک سال دور نمی‌ماند. تغییراتی که برای ستارگان دورتر کوچک‌تر  و همین‌طور تفکیک فاصله کیهانی آنها [سخت‌تر] خواهد بود.

در سکانس اول این ویدئو یک طرح از کهکشان راه شیری  و تجسمی سه بعدی از داده‌های ستاره‌ای "گایا" را نشان می‌دهد. تعدادی از ستارگان با نوشتن نامشان مشخص‌شده‌اند درحالی‌که باقی ستارگان با شماره در فهرست گایا نام‌گذاری شده‌اند. فیلم درنهایت به ستاره ما یعنی خورشید که بانام " sol" مشخص‌شده می‌رسد و پس‌ازآن به سیاره سوم آن یعنی زمین عظیمت می‌کند.
این فیلم شگفت‌انگیز بر پایه اطلاعات 600 هزار ستاره تهیه‌شده است. اما "گایا" طی مأموریت 5 ساله خود در مسیر اندازه‌گیری فواصل ستاره‌ای بر اساس روش " اختلاف‌منظر - parallax " یک میلیارد ستاره را در برنامه دارد.

صاحب امتیازان فیلم: تصویر سازی کهکشان: نیک ریسینجر  ؛ اطلاعات ستارگان : ماموریت گایا، آژانس فضایی اروپا ، آنتونی ساگریستا سلیس

عکس فردا: اروپای مشتری[سیاره](به طور کلی عنوان عکس فردا در سایت ناسا صرفا به موضوع اشاره دارد)


دانلود فیلم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
چه قشنگ!!!!!
آخرین اخبار