قزوین؛

نماز اول دانش آموزی

در آغازین روز از سال تحصیلی ، اولین نماز جماعت ظهر و عصر با شرکت دانش آموزان راهنمایی و متوسطه در مسجد بوستان الغدیر قزوین اقامه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ شعار این نماز جماعت « حضور آسمانی با مشارکت همگانی»  است که با شرکت 350 دانش آموز مقاطع راهنمایی و متوسطه به صورت نمادین در این مسجد اقامه شد.

نماز اول دانش آموزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برای سومین سال است که شروع و پایان سال تحصیلی همراه با اقامه نماز جماعت در مساجد برگزار می شود.
قاسمی افزود: برای تشویق و ترغیب دانش آموزان استان به این فریضه مهم الهی  و پیوند مسجد و مدرسه ، دانش آموزان مدارس نزدیک  به  مسجد محله ،  نمازهایشان را درآن مسجد به جماعت اقامه می کنند.   

وی اضافه کرد: برای داشتن دانش آموزان خلاق ، خدا محور و کنجکاو باید به این فریضه مهم توجه شود.
نماز اول دانش آموزی

استاندار قزوین هم در این مراسم  با بیان اینکه انسان برای رسیدن به رشد و تعالی نیاز به دو بال علم و معنویت است گفت: نماز در برقراری انس و الفت بین مسجد ،دانش آموزان و خانواده  تاثیر به سزایی دارد.

همتی ، با اشاره به اینکه  تقویت ایمانی فرزندان ،  یک تضمین اخلاقی ، اجتماعی برای آینده آنهاست افزود: با نماز می توان فرزندانی صالح و سالم تحویل جامعه داد.

استاندار گفت: بسیاری از مشکلات و سردرگمی هایی درجوامع مختلف  بدلیل نبود مبانی اعتقادی و معنوی است.

نماز اول دانش آموزی

استاندار با بیان اینکه آینده این کشور در دستان دانش آموزان است گفت:  کشوری در آینده قدرتمند است که در حوزه ی فناوری و ایمان به خدا قدرتمند و ثروتمند باشد.   

حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی فرهگی آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: هدف از اقامه نماز در مساجد به همراه دانش آموزان تغییر زاویه دید خانواده ها و مسئولین مدرسه به معارف دینی و اهمیت ان در مسائل تربیتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار