کرمانشاه؛

در شاخص‌های تحصیلی وضعیت مناسبی نداریم.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: از نظر سخت افزاری و امکانات هیچ کمبودی نداریم و فقط باید از بعد نرم افزاری آموزش و پرورش را جدی بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی ادامه داد: وقتی که از پوشش تحصیلی 99 درصد صحبت می‌شود یعنی حتی به دورترین نقاط روستاها نیز معلم فرستاده‌ایم، پس فقط باید روی پیشرفت آموزش و پرورش تمرکز کنیم.


استاندار کرمانشاه ضمن نامطلوب خواندن شاخص‌های توسعه کشور نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته با توجه به سرمایه‌های انسانی و مادی که داریم، خاطرنشان کرد: در بعد شاخص‌های تحصیلی هم وضعیت چندان مطلوب نیست و خصوصا استان کرمانشاه نیز بین استان‌های دیگر کشور وضعیت مناسبی ندارد.

رازانی با بیان اینکه متوسط معدل نهایی دانش آموزان متوسطه در سال  93 در کل کشور 12.5 بوده و در استان یزد به عنوان استان برتر 14.5 بوده است، گفت: این عدد در استان کرمانشاه 11.5 بوده و از میانگین کشور هم عقب هستیم.

وی با اشاره به افزایش چهار پله‌ای رتبه استان کرمانشاه در خصوص معدل امتحانات نهایی، عنوان کرد: در آن زمان جایگاه 26 کشور را داشتیم و اکنون به جایگاه 22 کشور رسیده‌ایم که این جایگاه نیز چندان مناسب نیست و نیازمند همکاری مسئولین، مربیان مدارس و اولیاء دارد تا این فاصله را جبران کنیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، این شرایط باعث می‌شود دانش آموزان ما در رتبه‌های برتر کنکور نیز عقب بمانند و در تحصیل دانشگاهی نیز جا بمانیم.

وی خواستار تدوین مجموعه‌ای از شاخص‌های تحصیلی در استان و وضعیت آن در شهرستان‌های مختلف شد تا بتوان با کمک آن وضعیت شاخص‌ها را ارتقاء داد.

استاندار کرمانشاه خواستار فعالیت بیشتر دانش آموزان و والدین آنها نیز شد و تاکید کرد: جدی گرفتن آموزش و پرورش هم پیشرفت شخصی خود شما را رقم می‌زند و هم استان و کشور را.
رازانی در ادامه به افتتاح 15 مجموعه آموزشی در استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد.

وی در پایان هفته دفاع مقدس را نیز تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: به علاوه امروز زنگ سرشماری نفوس و مسکن نیز همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه نواخته شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار