کرمانشاه؛

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی 96-95 در مدارس

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با زنگ آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با حضور مشاور وزیر آموزش و پروش، استاندار و جمعی از مسئولین کرمانشاه، امروز(سوم مهر) در دبیرستان دخترانه "مائده" نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه در این مراسم آموزش و پرورش را محور توسعه و زیربنای پیشرفت هر کشوری دانست و ادامه داد: در کلام بزرگان دین ما نیز بارها تاکید شده که اگر می‌خواهید راه سعادت و پیشرفت را طی کنید، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنید.


سلیمان محبی از اهمیت قابل توجهی که دولت تدبیر و امید برای آموزش و پرورش قائل است نیز سخن گفت و یادآوری کرد: از زمان روی کار آمدن این دولت تاکنون در اکثر شاخص‌های آموزش و پرورش خصوصا در استان کرمانشاه حرکت رو به رشدی داشتیم.

محبی پوشش کنونی تحصیل ابتدایی در استان را 99 درصد اعلام کرد و ادامه داد: آن یک درصد نیز جمعیت ناشناخته است و ما به دنبال شناسایی این جمعیت و پوشش کامل هستیم.

وی پوشش مقطع متوسطه اول را نیز 98.5 درصد و متوسطه دوم را نیز 93.5 درصد دانست.

به گفته این مسئول، تا قبل از سال 92 تنها 1735 کلاس درس هوشمند در استان داشتیم که این عدد اکنون به چهار هزار کلاس هوشمند رسیده است.

محبی خاطرنشان کرد: اکنون تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان از یک پژوهش‌سرا به 12 پژوهش‌سرای فعال رسیده و مجوز 10 پژوهش‌سرای دیگر را نیز اخذ کردیم که به زودی راه‌اندازی می‌شود.تعداد دارالقرآن‌های ما نیز از سه مرکز به 18 مرکز افزایش یافته است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از رشد چهار پله‌ای معدل دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی طی چند سال اخیر یاد کرد.

به گفته این مسئول، در همین مدت حدود 21 میلیارد تومان نیز برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس استان هزینه شده و حتی مدارس روستاهای دورافتاده نیز شوفاژ دارند و دیگر خبری از بخاری‌های چکه‌ای در مدارس نیست.

وی همچنین از رشد 20 درصدی مراکز غیردولتی و همچنین مراکز پیش دبستانی استان در همین مدت نیز در کرمانشاه خبر داد.

محبی با بیان اینکه هنوز هم جای کار زیادی در آموزش و پرورش استان وجود دارد، تصریح کرد: به این منظور نیازمند همکاری مسئولین، اولیاء مدارس، والدین و خود دانش‌آموزان برای ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان هستیم.

 در ابتدای این مراسم، دبیرستان دخترانه مائده با 15 کلاس، 2700 متر مربع زیربنای و  با سه میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان افتتاح شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.