تاکید آمریکا بر لزوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا ایجاد منطقه پرواز ممنوع را بر فراز خاک سوریه خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از رویترز؛ وزیر امور خارجه ی آمریکا مدعی شد دولت سوریه اهداف غیرنظامی را در این کشور بمباران می کند و لذا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید منطقه پرواز ممنوع در سوریه ایجاد شود.

جان کری در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی موضوع بحران در سوریه ادعا کرد دولت سوریه با این بهانه که دارد النصره را هدف قرار می دهد، اهداف غیرنظامی را بمباران می کند.

وی با اشاره به مفاد توافق ژنو بر سر توقف درگیری ها در سوریه گفت رئیس جمهور اوباما به دستگاه های اطلاعاتی و نظامی دستور داده در صورتی که توافق ژنو موفقیت آمیز بود همکاری با روسیه را در زمینه جنگ ضد داعش در سوریه آغاز کنند. واشنگتن به مفاد توافق ژنو پایبند است و همه مقدمات همکاری با روسیه فراهم شده بود.

وی همچنین با اشاره به توافق ژنو مدعی شد اهدافی که تعیین شده، اهدافی درست و منطقی است اما ابزاری که در اختیار داریم شاید کامل نباشند. امید داشتیم با اجرای توافق و امدادرسانی به مردم و منزوی کردن داعش و النصره و آغاز گفتگو راهی را برای خروج از درگیری بیابیم و برقراری صلح و آرامش را در سوریه امکان پذیر کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد افزود: توافق ژنو شاید کامل نباشد اما تاکنون جایگزینی برای آن ارائه نشده است. اگر ناظرانی در سوریه مستقر شوند ایده آل است اما با هر کشوری که در میان می گذاریم می گویند اصلا حرفش را نزنید.

کری بار دیگر تکرار کرد برای کاستن از تنش های موجود باید پرواز هواپیماها در مناطقی که درگیری وجود دارد ممنوع شود و فرصتی فراهم شود تا کمک های انساندوستانه بدون توقف به دست مردم برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار