در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سوریه؛

جان کری: جبهه‌النصره دشمن همگان است

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد جبهه‌النصره شاخه القاعده است و دشمن همگی ماست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره لزوم برگزاری مذاکرات میان سوری‌ها بدون پیش شرط گفت: طرف‌هایی هستند که نمی‌خواهند آتش‌بس در سوریه با موفقیت همراه باشد. هیچ گونه پیش شرطی درباره توافق آتش‌بس در سوریه وجود ندارد.

وی گفت: همگان به این مسئله اذعان دارند که در سوریه شاهد یک فاجعه انسانی هستیم و باید تمامی تلاش‌ها را برای پایان دادن به این فاجعه به کار گرفت.  ائتلاف آمریکا در بمباران کردن مقرهای ارتش سوریه در دیر الزور اشتباه کرد و ما به اشتباهمان اذعان کردیم. پنتاگون اکنون در حال تحقیقات در این باره است.

کری تأکید کرد: حمله به کاروان امدادرسانی در حلب شک و تردید‌های جدی را درباره میزان پایبندی روسیه و دولت سوریه به توافق‌نامه ژنو به وجود می‌آورد.

وی گفت: جبهه النصره شاخه القاعده است و دشمن همگی ماست. ما باید به ارسال کمک‌ها به سوریه برای یک هفته دیگر ادامه دهیم.

کری مدعی شد: تنها دو کشور در حریم هوایی منطقه‌ای که در حلب مورد هدف قرار گرفت، جنگنده دارند. منظور من روسیه و سوریه است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاروان امدادرسانی در معرض بمباران قرار نگرفته بلکه در معرض انفجار قرار گرفت. مطمئناً روسیه هدفش از این اظهارات شوخی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار