لرستان؛

هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ شهادت

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی‌حسین پازدار در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در واقع با هدف تجلیل و تکریم از مقام والای شهیدان است. هفته دفاع مقدس گرامیداشت و ادای احترام در مقابل کسانی است که با نثارجان و مال خود به دفاع ازدین و انقلاب پرداخته‌اند.
 
وی با بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی برای انتقال و ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و استقامت به نسل جوان جامعه و مرور مجاهدت رزمندگان اسلام است، افزود: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با توکل بر خدا در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که هم‌زمان باسراسر کشور اجرا خواهد شد.
 
پازدار اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نظر مخاطب در سه سطح اجرا می‌شود که بخشی از برنامه‌ها برای عموم بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس پیش‌بینی شده است و بخشی برای اقشار مختلف بسیج (پزشکان، هنرمندان، طلاب، دانشجویان و....) و بخشی دیگر نیز برای عموم مردم تدارک دیده شده است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: یکی‌از مهترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بازسازی عملیات کربلای ۲ و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت است.
 
بازدار در ادامه رژه مقتدرانه سپاهیان، بسیجیان و سربازان نیرو های مسلح در مرکز لرستان و شهرستان بروجرد، دیدار فرماندهان و مسئولین سپاه با ائمه جمعه سراسر استان، غبار رویی مزار مطهر شهدای گمنام با حضور پاسدران و بسیجیان، دیدار با خانواده‌های شهدا، شرکت پاسدران و بسیجیان در نماز جمعه سراسر استان و سخنرانی فرماندهان و مسئولین سپاه قبل از خطبه‌های نمازجمعه و هچنین ارائه عملکرد سپاه در حوزه‌های مختلف را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.
 
وی با یادآوری اینکه هم‌زمان با سراسر کشور پیاده‌روی بزرگ خانوادگی دوم مهرماه در مرکز استان به میزبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای والامقام و تجلیل از خانواده گرانقدر شهدا، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
 
پازدار گفت: برگزاری مراسم شب شعر و خاطره با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، ویزیت رایگان بیماران توسط درمانگاه‌های سپاه، اهدا خون توسط پاسداران و بسیجیان، برگزاری مراسم تجلیل از سربازان در سطوح مختلف سپاه، اعزام راویان دفاع مقدس جهت بیان خاطرات در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و همچنین برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیرو های مسلح در شهرهای مختلف، اعزام تیم‌های امدادی و درمانی، خدماتی به مناطق محروم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان است.
 
   انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.