کرمانشاه؛

فرهنگ اهدای عضو در جامعه

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری گفت: باید با پیگیری و همفکری اهدای عضو بدن در جامعه را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین باباجانی اظهار داشت: ما موظف هستیم که از همة ظرفیت ها و تریبون ها برای کمک به بیماران خاص استفاده کنیم لذا در این راستا ائمه جماعات و هئیت های مذهبی نقش مهم و تاثیرگذاری برعهده دارند.

باباجانی تعداد بیماران خاص در استان را 35 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 12 هزار بیمار سرطانی و همچنین حدود 12 هزار نفر بیماران کلیوی در استان وجود دارد که با هزینه های درمان و سخت های ناشی از بیماری روبرو هستند که نیازمند کمک و مساعدت هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و شوراهای استانداری با اشاره به نزدیکی ماه محرم و برگزاری مراسمات مربوط به عزاداری حضرت اباعبداله الحسین(ع) این ایام را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اهدای عضو و بیان مشکلات ناشی از بیماران خاص بیان کرد.

وی تصریح کرد: مردم با علاقمندی و عشق به امام حسین(ع) در مراسمات عزاداری در حسینیه ها و تکایا حضور پیدا می کنند که ضرورت دارد در این مکانها جهت گسترش و ترویج فرهنگ اهدای عضو تلاش و مشکلات مربوط به بیماران خاص نیز بیان شود.

وی گفت: انسان زمانی که فوت می کند و روح از بدنش جدا می شود جسمش به خاک تبدیل می شود بنابراین با فرهنگ سازی در راستای  اهدای عضو می توان جان یک نفر را از مرگ نجات داد لذا وظیفه داریم در راستای گسترش این فرهنگ که کاری ارزشمند و خداپسندانه است تلاش و کوشش نمائیم
باباجانی بیان داشت: ائمه جماعات و متولیان هئیت های مذهبی علاوه بر زمینه سازی جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو در جهت بیان مشکلات بیماران خاص و همچنین زمینه سازی برای هدایت نذورات مردم به سمت کمک به این بیماران نیز نقش مهمی برعهده دارند.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار