وزیر خارجه انگلیس: در کنار افغان‎ها باقی خواهیم ماند

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای افغانستانی خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ادامه همکاری‎های کشورش در عرصه‎های مختلف با افغانستان خبر داد.

در کنار افغان‎ها باقی خواهیم ماندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای افغانستانی خود در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ادامه همکاری های کشورش در عرصه های مختلف با افغانستان خبر داد.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد با بوریس جانسن وزیر امور خارجه انگلیس، در مقر ملل متحد در نیویورک ملاقات کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه افغانستان درباره اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و دستاوردهای حکومت در راستای حکومتداری خوب، اصلاحات انتخاباتی، خود کفایی کشور و مبارزه با فساد به وزیر امور خارجه انگلیس توضیحاتی داد و از همکاری های ارزنده آن کشور با افغانستان، به ویژه در عرصه های امنیتی و گسترش همکاری های انکشافی و افزایش تعداد آموزگاران انگلیسی برای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان، تشکر کرد.

سپس، وزیر امور خارجه انگلیس از تعهد آن کشور برای ادامه همکاری ها در عرصه های مختلف با افغانستان اطمینان داده و اظهار داشت که بریتانیا همچنان در کنار افغانستان باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از شرکت هیئتی عالی رتبه از کشورش در کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان اطمینان داد.

در ادامه این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و انگلیس از یمدیگر دعوت کردند تا در فرصت مناسبی در آینده به کشورهای یکدیگر سفر نمایند و همچنان توافق کردند که وزارت های امور خارجه هردو کشور در آینده نزدیک زمان برگزاری سومین نشست کمیسیون دوجانبه افغانستان و انگلیس را تعیین کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار