لرستان؛

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب لرستان با بیش از 200 غرفه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب لرستان با بیش از 200 غرفه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حنان با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی گفت : خروجی کتاب‌خوانی شناخت، علم و دانایی در مقابل جهل و نادانی است و از طرف دیگر نیز از نظر شرعی مورد تاکید است.

مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان فضای مجازی را رقیب اصلی کتاب دانست و افزود: فضای مجازی با وجود تمام محاسن اما یک رقیب برای کتاب است و در صورت عدم تعامل میان این دو بخش به یک تهدیدی برای کتاب تبدیل می‌شود.

وی گفت: همه جوامع با فرصت‌ها و تهدیدهایی روبرو هستند و فضای مجازی نیز برای کتاب هم می‌تواند تهدید باشد و هم یک فرصت، بنابراین باید تلاش شود که هر دو بخش به یک اندازه پیش روند.

این مسئول تلاش در ارتقای حوزه کتاب را مهم دانست و افزود: باید در چاپ و انتشار کتاب قدم‌های بزرگی برداشته شود و خوشبختانه سازمان ارشاد اسلامی در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

حنان با اشاره به اینکه امسال 300 میلیون تومان کتاب خریداری شده است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان 11 مهرماه آغاز می‌شود و در صورت تمدید به علت استقبال تا 18 مهر ادامه دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان افزود: در نمایشگاه کتاب استان 300 ناشر در سراسر کشور در قالب 200 غرفه حضور دارند و همچنین از بهترین انتشاراتی‌ها دعوت شده است.

وی به مصادف شدن ایام ماه محرم با برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی متناسب با ایام محرم در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید به اینکه نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی است، افزود: تمامی دستگاه‌ها در این موضوع نقش دارند، زیرا پرداختن به مسائل فرهنگی رسالت تمامی نهادها است.

حنان گفت: در صورت مشارکت و وحدت نمایشگاه به نحو احسن برگزار می‌شود و طبق تمهیداتی انجام گرفته تمامی مردم استان می‌توانند از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.