مشاور ترامپ وعده داد: افزایش چشمگیر همکاری آمریکا و اسرائیل

مشاور دونالد ترامپ اعلام کرد در صورت پیروزی ترامپ، همکاری آمریکا و اسرائیل به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسرائیل هیوم، مشاور «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا وعده داد در صورت پیروزی ترامپ، کمک‌های نظامی واشینگتن به اسرائیل به میزان چشم‌گیری افزایش یابد.

«دیوید فریدمن» روز گذشته در یک تجمع انتخاباتی گفت: دولت ترامپ مایل به افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل و فراتر از توافق اخیر امضا شده بین واشینگتن و اسرائیل است.

آمریکا و اسرائیل هفته گذشته توافقنامه نظامی‌ای به ارزش 38 میلیارد دلار را امضا کردند که بر اساس آن بین سال‌های 2018 تا 2028 واشینگتن سالانه 3.8 میلیارد دلار به اسرائیل کمک نظامی خواهد کرد.

فریدمن افزود: در دولت ترامپ سطح همکاری راهبردی و تاکتیکی بین آمریکا و اسرائیل در حد بی‌سابقه‌ای بالا خواهد رفت. آمریکا حمایت خود از اسرائیل را با شرایط مندرج در تفاهم نامه دو جانبه محدود نخواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد ترامپ یادداشت تفاهم را گام اول می‌داند و بر این باور است که هنوز نیاز به اقدام‌های بیشتری برای انجام است.

در همین حال «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه آمریکا نیز جمعه گذشته در سخنانی به ترغیب کنگره برای افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل متعهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار