اصفهان؛

اضافه شدن 70 اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: 70 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است که از ابتدای سال تحصیلی وارد ناوگان حمل و نقل شهری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مراسم آغاز به کار فعالیت ستاد مهر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در این جلسه محمدعلی طرفه معاون عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در این ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسبی برای سرویس دانش‌آموزان صورت گرفته است و تلاش شده تا همکاری مدیران شهرداری و پلیس راهور و خود دانش‌‎آموزان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

وی افزود: مشکلات مربوط به تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی برای شروع سال تحصیلی از طریق فرمانداری در حال پیگیری است تا در ابتدای سال تحصیلی جدید مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: به شهدای دفاع مقدس مدیون هستیم و در همین راستا باید رفاه بیشتری برای شهروندان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که تأکید شده است، ناوگان مخصوص دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد که امیدواریم با تجهیز تاکسی و اتوبوس‌ها سرویس بهتری به شهروندان اصفهانی ارائه شود.

مهدی جمالی‌نژاد در ادامه این مراسم به آغاز مهرماه اشاره و تصریح کرد: مدیران شهری اصفهان باید در فعالیت‌های مشترک خود در آستانه سال جدید همدلی و همراهی را برای آسایش مردم اصفهان به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: وظیفه امنیت و آسایش کودکان همزمان با خروج از خانه با مدیران شهری است که این مهم توجه بیشتر در حوزه مدیریت شهری را می‌طلبد.

شهردار اصفهان به آغاز کار پویش ترافیکی اصفهان اشاره و تأکید کرد: همزمان با این پویش شهر حال و هوای وِیژه‌ای پیدا کرده است و در همین راستا اضافه شدن ناوگان‌های حمل و نقل شهری و اجرای فاز نخست قطار شهری و در دستور کار قرار گرفتن فاز دوم این طرح در روند کاهش ترافیک شهر اصفهان مؤثر است؛ همچنین امیدواریم فاز سه قطار شهری نیز در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

علیرضا صلواتی در ادامه این برنامه تشریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل ترافیکی صورت می‌گیرد که این هم‌زمان با فعالیت‌های انجام شده است و این اتفاقات از ابتدای مهرماه تا پایان سال تداوم پیدا خواهد کرد.

وی افزود: 2 خط سامانه تندرو توسط سازمان اتوبوس‌رانی ایجاد شده است، اما ما باید سازمان حمل و نقل عمومی را به روزرسانی کنیم که در همین راستا 70 دستگاه اتوبوس را بازسازی کرده‌ایم و از ابتدای سال تحصیلی وارد ناوگان می‌‎کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: گره‌های ترافیکی و نقاط بحرانی توسط ستاد مهر شناسایی شده و مسیرهای جایگزین بار ترافیکی، مشخص شده است.

وی ادامه داد: ستاد مهر از امروز تا 13 مهرماه فعال می‌شود و هم‌زمان 12 گشت بازرسی در سطح شهر به فعالیت مشغول می‌شوند و بر ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی به ویژه سرویس‌های مدارس نظارت داشته باشند.

رضا رضایی رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این جلسه اذعان کرد: هماهنگی‌های خوبی برای آغاز فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس صورت گرفته است تا در موضوعات ترافیکی در ابتدای سال تحصیلی شرایط به گونه‌ای باشد که مردم اصفهان دچار مشکل نشوند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه در حال خدمت‌رسانی به مردم اصفهان است، افزود: امیدوارم مردم اصفهان وقت کمتری را در ترافیک صرف کنند، اما باید برای کاهش ترافیک تلاش کنیم؛ در همین راستا از فعالیت‌های فرهنگی همکاران برای کاهش ترافیک تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پایان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در مورد موضوع ترافیک اقدامات بسیار خوبی داشته است که این نشان از دغدغه این مجموعه دارد؛ همه اقداماتی که از سوی مدیران شهری صورت گرفته است، در راستای آسایش بیشتر شهروندان است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.