اوباما: رأی ندادن سیاهپوستان و پیروزی ترامپ توهین به من است

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت شرکت نکردن سیاهپوستان در انتخابات و پیروزی ترامپ در این رقابت‌ها توهین به وی خواهد بود.

اوباما: رأی ندادن سیاهپوستان و پیروزی ترامپ توهین به من استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بلومبرگ، «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، که شنبه شب در جشن انجمن سیاهپوستان کنگره در شهر واشینگتن شرکت کرده بود طی یک سخنرانی احساسی اظهار داشت اگر جامعه سیاهپوستان آمریکا در انتخابات حضوری گسترده نداشته باشند و «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواهان، پیروز این رقابت‌ها شود، آن را توهین مستقیم به خود و میراثش تلقی خواهد کرد. وی همچنین افزود: اگر می‌خواهید مرا به خوبی بدرقه کنید، پس در انتخابات شرکت کنید. 

اوباما در این سخنرانی 25 دقیقه‌ای که گاهی تُن صدایش را بالا می‌برد، از طرفداران واقعیش خواست به «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رأی دهند و وی را به عنوان جانشینش برگزینند. این سخنان در حالی ایراد می‌شد که ترامپ روز پیش از آن، اذعان کرده بود اوباما زاده کشور آمریکاست. این در حالی است که نامزد جمهوری‌خواهان بابت ادعاهای چند سال اخیرش مبنی بر آنکه رئیس‌جمهور آمریکا گواهی تولدش را جعل کرده و در واقع متولد کشور کنیاست، از وی عذرخواهی نکرد. 

اوباما از فرصت شنبه شب نهایت استفاده را کرد تا ترامپ را به سخره بگیرد. نامزد جمهوری‌خواهان در ماه‌های اخیر به سختی تلاش کرده تا حمایت جامعه سیاهپوستان آمریکا را جلب و دموکرات‌ها را مسئول مشکلات امروز آن‌ها معرفی کند. اوباما نیز در واکنش به اینگونه اظهارات ترامپ برای کسب آرای آمریکایی‌های آفریقایی تبار اظهار داشت: ما مسلماً با چالش‌هایی مواجه هستیم، اما احمق نیستیم.    



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار