وجود فرصت های فراوان طب باز ساختی در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: کشور در زمینه طب بازساختی از پتانسیل بالایی برخوردار بوده که از این حوزه در جهت افزایش اقتصاد دانش بنیان باید نهایت استفاده را کرد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پتانسیل بالای کشور در مقوله سلول های بنیادی اظهار کرد: در ایران ظرفیت های بسیار ارزشمندی در زمینه سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی وجود دارد که می توان با اعمال مدیریت صحیح و راهبری هوشمندانه از این ظرفیت ها به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

وی ادامه داد: می توانیم در این زمینه زمینه حضور فعال در بازارجهانی را فراهم کنیم زیرا مطالعات بانک‌های اطلاعاتی و بازار فناوری های سلامت بیانگر رونق این حیطه طی دهه آینده است. 

قانعی عنوان کرد: راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی پزشکی بازساختی یکی از مهمترین زیرساخت ها در جهت انتشار آخرین اخبار و تازه ها، ظرفیت ها، فرصت های تحصیلی، مقالات، مجلات و انجمن ها در سطح ملی بوده که به همت همکاران و حمایت ستاد زیست فناوری و ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: کارگروه طب بازساختی به عنوان یکی از مهمترین جایگاه های حمایتی و تصمیم سازی می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه توسعه این دانش راهبردی در کشور ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.