سیستان وبلوچستان

تحصیل بیش از2هزار دانش‌آموز استثنایی در استان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 850 دانش‌آموز استثنایی مهرماه امسال سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، غلامرضا فرزانه اظهار کرد: 2 هزار و 850 دانش‌آموز از مقطع آمادگی تا پایان متوسطه دوم از مهرماه امسال در مراکز ویژه استثنایی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی افزود: بیش از 600 دانش‌آموز نیز به صورت تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه 45 مرکز ویژه کودکان استثنایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند، گفت: با توجه به افزایش جمعیت زیرپوشش تحصیلی و زیر پوشش بردن مناطق جدید هر ساله در مراکز ویژه استثنایی آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: دانش‌آموز استثنایی فارغ‌التحصیل در سیستان و بلوچستان با مشکل بیکاری مواجه هستند که اگر قانون جامع حمایت از معلولان در زمینه سه درصد استخدام اجرایی می‌شد قطعا امروز با مشکل اشتغال برای این قشر از جامعه مواجه نبودیم.

فرزانه افزایش تعداد کودکان استثنایی را کوتاهی ادارات و دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش استثنایی در انجام اقدامات پیشگیری از معلولیت‌ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این زمینه خیلی موفق عمل نکرده‌ایم و شرایط فرهنگی استان، ازدواج‌های فامیلی، سوءتغذیه، تعدد فرزندان و افزایش زاد و ولد به بروز معلولیت‌ها دامن زده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار