ایلام؛

انتقاد استاندار از برخی آمارهای غیرواقعی

استاندار گفت: دولت از زمان آغاز کار تاکنون هیچ فشاری برای دستکاری آمار مربوط به نرخ تورم و بیکاری به مرکز آمار ایران نیاورده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید در نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان اعلام کرد: آمار کشور بر اساس همان سیستم قبلی و با همان مدیریت قبلی جمع آوری و اعلام می شود و مشخص نیست عده ای چگونه الان یادشان آمده آمارها دروغ است.

وی گفت: آمارهای اعلام شده در خصوص تورم و بیکاری توسط دولت ، آمارهای پایه ای و اساسی است و کسی امکان دخل و تصرف در آنها را ندارد اما یکسری اختلاف نظرها در خصوص شاخص های این آمارها در بین متخصصان و مراجع آمارگیری وجود دارد که باعث اختلاف در نرخ تورم و بیکاری می شود.

وی افزود: اختلاف نظر متخصصان در شاخص های جمع آوری آمار مربوط به تورم و بیکاری در برخی مواقع به سطح جامعه کشیده می شود در حالیکه این 2 آمار جنبه های مختلفی دارد و تغییرات آن برای متخصصان که به عمق و ابعاد قضایا اشراف دارند، بدیهی است.

وی تاکیدکرد: در سال های گذشته که رایانه ها و سیستم های جمع آوری آمار و اطلاعات دستی بود امکان دستکاری در آمار وجود داشت اما اکنون این آمار با سیستم های نوین و پیشرفته جمع آوری می شود و برای نقد و تحلیل در دسترس همگان قرار دارد.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.