شهرکرد؛

تلخ شدن کام تولید کنندگان پولک و نبات

کمبود شکر با قیمت مناسب در بازار استان چهارمحال و بختیاری، کام بسیاری از تولید کنندگان پولک و نبات را تلخ کرده است.

تلخ شدن کام تولید کنندگان پولک و نبات
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمبود شکر با قیمت مناسب در بازار استان چهارمحال و بختیاری، کام بسیاری از تولید کنندگان پولک و نبات را تلخ کرده است.

یکی از تولیدکنندگان پولک و نبات در چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارگاه روزانه توان تولید 8 تن محصول را داریم که متأسفانه به دلیل کمبود شکر تولید این کارگاه رو به کاهش و تعطیلی است.

سعید واحد افزود: در این کارگاه 33 نفر مشغول به کار هستند که اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور به معرفی آنها جهت بیمه بیکاری هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر کارگاه های تولید پولک و نبات در استان وضعیت مشابه من را دارند.

یکی دیگر از تولید کنندگان پولک و نبات چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارگاه 15 نفر مشغول به کار بودند که به دلیل مسئله شکر در حال حاضر 8 نفر از آنها مشغول به کار هستند.

جلیل تبیان افزود: قیمت شکر از 13 فروردین امسال از 23 هزار ریال به 36 هزار ریال رسیده است.

وی ادامه داد: 500 کیلوگرم شکر برای مصرف یک ماه به این واحد تولیدی اختصاص داده اند که این میزان شکر مصرف یک روز این کارگاه است.

کریم مرادی یکی از بنگاه داران چهارمحال و بختیاری هم گفت: یک پیامک از طرف اتحادیه برای ما ارسال شد که باید شکر توسط عمده فروش با قیمت 26 هزار ریال و توسط خرده فروش با قیمت 28 و 500 ریال به فروش برسد اما تا کنون شکر با این قیمت به دست ما نرسیده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری هم گفت: طی 2 ماه اخیر 121 تن شکر در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

کیقباد قنبری افزود: در روزهای اخیر کمبود و دو نرخه بودن شکر، سبب مشکلاتی در بازار استان و فعالیت کارگاه های تولیدی با مصرف شکر شد.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شکر در ماه های گذشته با قیمت 23 هزار ریال به فروش می رسید که در حال حاضر با قیمت 32 هزار ریال در بازار عرضه می شود و با رشد 12.6 درصدی همراه بوده است.

فرامرز امانی افزود: دلیل بالا رفتن قیمت شکر را افزایش قیمت جهانی و کمبود آن بیان کرد.

وی ادامه داد: این میزان شکر توزیع شده در بازار برای مصرف خانوارهای استان است که فروشگاه های زنجیره ای به صورت بسته بندی شده به دست مصرف کننده خواهند رساند.

امانی گفت: کارگاه های تولیدی می توانند شکر مورد نیاز خود را به صورت یک جا از طریق بورس تهیه کنند و هیچ منع و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

تعطیلی واحدهای تولید پولک و نبات در استان چهارمحال و بختیاری منجر به بیکار شدن تعداد زیادی کارگر می شود که امیدواریم در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شاهد رونق دوباره این کارگاه ها با حمایت بیشتر مسئولین باشیم.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.